debuten avklarad






Nu har vi klarat av en tävlingsdag. Klev upp 04,50 för att hinna med allt innan samling i Järvsö,
där tävlingen gick. Vi började med spår och vi fick en fint spår... han spårade som vanligt mycket
bra och det var inga problem med vinklar eller apporter... Märkte att han var mycket het och på gränsen att slå över.

Efter spåret blev det en lååång väntan.... både jag och krutov har lite svårt med att vänta... Men med trevligt sällskap
så går tiden fortare och det är alltid lika kul å tävla när man träffar roligt folk å prata med mellan momenten.....          

Budföringen då var han så taggad att det blev tjuvning, startskall både hos mig och hos mottagaren... och fick säga sitt flera ggr och varje gång kom ett voff  från honom... men han sprang nog i 320 knyck så roligt hade han.  

Platsliggningen blev mycket orolig då hunden bredvid pep och gnällde så krutov satte sig efter ca 1min, började nosa, klev upp och tittade på mig och var orolig i blicken.... jag sa i mina tankar... kom till mig vännen... han gav mig en blick, sänkte huvudet och smög sig fram till mig. Han  har svårt att ligga i vanliga fall och nu när en annan hund var så orolig, både pip, gnäll och som satte sig och la sig om v art annat blev för mycket för honom.

Efter ytterligare låååång väntan var det äntligen lydnaden...Det är nog första ggr som jag längtat ut på plan. Det skulle bara bli sååå roligt.... han var sååå taggad nu av all väntan så han var så nära att  gå mig ur handen..
Han gjorde skäl för sitt namn sa både domare och publik fniss fniss:-)    

Han var jätte duktig och vi fick 9 i linförigheten och det är jag jätte stolt över.  Resten var också bra men han var så taggad att det kom skall i ngt avslut hoppet tror jag det var... Han vibrerade av lycka när ha n äntligen skulle få hoppa. Vid inkallningen lika så... dåligt avslut.... Tyvärr fjompade han sig vid apporteringen.... Han har aldrig visat sådana fasoner men det får vi träna.... han tvekade att ta apporten när en annan hund hade slemmat på den.... så vi nollade det momentet.... På grund av hans otroliga taggning så var marginalerna små.... lite små fel som gjorde att vi inte fick 10.... blev 8 eller 9 .... så vi var ganska nära en uppflyttning trots 3 nollor...

Jag hade inte förväntat mig ngt denna dag...eftersom vi nyss börjat träna och vi har inte alla momenten så som jag skulle vilja ha innan man tävlar... men han skötte sig över förväntan och jag ser ljust på framtiden..
Den stora biten är för oss platsliggningen. Den får vi verkligen ta tag i... Men det ska nog lösa sig.

Tack min lilla svarta buse;-)) du var underbar i går och jag är sååå stolt över dig.

Vi gick ut på plan som ett team, det är jag stolt över...det var ett av mina mål, det andra var att vi skulle ha roligt.
Å DET HADE VI... krutov gillade verkligen det .

Tänk att ma n kan vara så nöjd trots att det inte räckte till uppflytting:-) Men 4 kom vi... ganska kul.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gud, vad rooligt. låter verkligen kanon. det märks ju att han brinner för detta :)

2007-10-01 @ 14:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback