Olga hänger i gardinen

ja happ sitter här och äter min frukost... tidningen uteblev idag, MORFARS tidning egentligen som jag smygläser innan han  vilken rackare jag är;-)

Undrar varför kroppen har sina vanor,.... min kropp vaknar alltid rejält 2 ggr varje natt och en mängd småggr varje natt... men de där rejäla där jag blir klarvaken och funderar på om man ska kliva upp... det är strax efter ca 01,15.... den andra är ca runt 04,00 tiden... det är lite ca för det kan vara 15-20 minuter däromkring.....
Den vakningen runt 4 tiden är jobbigast för det är sällen man kan somna om .... man ligger där och vilar i allafall... har slutat att jaga upp mig

Sedan alla ggr jag vaknar därimellan går inte att räkna så många är det... 

Men vet ni vad... hörde något väsen i från köket...tvungen att gå å titta...
vår Olga hittades nu klättrandes i gardinen...men vilken katt vi har.... hon är för "gammal " för sånt och hon är alldeles för fet....  tyvärr hann jag inte med att fotografera henne...men här kommer en närbild

image353

Nu är min frukost slut... borde göra mig i ordning och dra till jobbet... tur man har lilla Hjalle där så det blir nå kul ....

I dag ska jag försöka tänka glada tankar hela dagen och inte sura ner sig som jag gjorde igår.... :-))

ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Anna

Det bästa man kan göra om man inte kan sova är att tänka goda tankar. Precis som du säger så hjälper det inte att jaga upp sig. Ta det lugnt tänka ja men det blir bättre nästa natt...lättare sagt än gjort men sååååå sant! Att sova gott är guld! Du kommer oxå att göra det snart ska du se. Livet
går upp o ner...o upp igen. Kram på dig min vän.

Postat av: Pialotta

Anna kommer alltid med sina lugnande ord:-) Nä du det där att jaga sig genomnattmörkret då man ligger och vrider känns inte bra, men det är lättare sagt än gjort att vara lugnet själv i de där stunderna..
Katten din liknar Smulan min kusins katt som jag träffat idag.. kanonmysik katt som inte heller är så purung.
Kram o ha en fin lördag

2008-04-11 @ 22:40:20
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Godmorgon på dig! Natten du beskriver kan man nästan tro är mina nätter!
Ibland kan man ta det med ro, ibland är det lite svårare!
Hoppas på bättre väder, kan man göra det, bara att ta det som det kommer...

2008-04-12 @ 08:11:07
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback