data support

Datorproblem?                                                          
       
Supporten: Vad kan jag hjälpa till med?                             
Kunden: Jag håller på att skriva mitt första e-mail och jag har      
skrivit bokstaven a men                                              
hur skall jag göra för att få till den lilla cirkeln runtomkring?    
                                                                           
Supporten: Är markören fortfarande där?                              
Kunden: Nej, jag är ensam här.                                       
                                                                           
Och nästa kund kunde inte koppla upp sig.                            
Supporten: Är du säker på att du använt rätt lösenord?               
Kunden: Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det.                
Supporten: Kan du säga mig vad lösenordet var?                       
Kunden: Det var fem små stjärnor.                                    
                                                                           
Supporten: Nu skall vi se hur ditt system ser ut - klicka på "den här
datorn".                                                             
Kunden: Men hur skall jag kunna göra det härifrån?                   
                                                                           
Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig.   
Supporten: Vilken modell har du?                                     
Kunden: Det är en Hewlett Packard.                                   
Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?         
Kunden: Nej, den är beige.                                           
                                                                           
Kunden till Tele2supporten (1995?): Jag har köpt Internet och vill ha hjälp!                                                               
Supporten: ok, hur långt har du kommit i installationen?             
Kunden: Jag har packat upp lådan med Internet i.                     
Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?    
Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator jag har köpt           
Internet....            

Kommentarer
Postat av: E. Riley Page

Ja, fruktansvärt gott.

Detsamma!

Postat av: Carina

Bärntenshalsband ....

var och hur sätter man bärnsen på hundhalsbandet?

2008-08-11 @ 20:33:01
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback