SMENS

image278

image279

image280

Gården SMENS... här bor jag...

Jag och mina barn bor på nederbotten på det gula huset...Mor och far bor en trappa upp.
I den röda byggnaden till höger som jag även har en egen bild på här ovan bor syrran med hennes familj.

Tyvärr hittar jag ingen bild på stallsbyggnaden och bröstugan som sitter i hop... där bor min faster.

Ja vi bor alldeles underbart tycker jag... jag älskar gården:-)) därför jag flyttade upp till byn en gång i tiden...från mitt älskade Vimmerby.....

"tanten" blir hemma i dag också.... planen var att jag skulle jobba.. å jag klev upp 06,30 och fixade hundar och käkade frukost men blev så klen... det gick inte...Nu när det gått ngr timmar känner jag....mä jag mår väl ganska bra nu.... men så rör jag mig och bara jag TÄNKER på mitt jobb så blir jag dålig....hm

Men i morgon måste jag till jobbet... Jag ska till Ljusdal med en bil på service.... och eftersom jag inte gör något viktigt.... jag bokför ju bara...vänder papper.... så är det jag som får åka... kl 7 ska jag vara där ...får kliva upp 05,00 för å hinna med hundarna före och det tar väl en timma till ljusdal...tror jag...

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken härlig gård!!
Hoppas du snart mår bättre och ha en bra dag.

Postat av: Plogflickan

Vad grannt du bor, jätte fin gård!
Jag var till Ljusdal härom dagen, och hoppas du får vackert väder för det är en fin väg att åka om du, kommer norrifrån ( jag från Bollnäs)
Kul med djur prat..
Tar du olika djur eller??

2008-02-13 @ 11:01:58
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Helen

Så fint ni bor o så
härligt med familjen samlad :D
Hoppas du snart mår bättre, ha en bra dag
Kram

2008-02-13 @ 13:19:59
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Anna

Men det var alltså så att du bor på den gården. Vad underbart härligt.Så du är från Vimmerby från början.Jag var i Vimmerby förra veckan på syjunta. Har en väninna där. Kram på dig.

2008-02-13 @ 21:15:17
Postat av: Carina

Härlig släktgård...det är väl så med oss här uppe vi har starka rötter som drar en tillbaks.
Ska du åka över Ryggesbo så får du nog ta det lugnt, det är isiga,spåriga vägar överallt i vår kommun nu tycker jag :/
Krya på dig
kram på
Alla hjärtansdag ;)

2008-02-14 @ 07:37:53
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Karolina

Otroligt vacker gård!

2008-02-15 @ 15:30:38
URL: http://river.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback