bil haveri

jahapp... då skulle man debutera i klass II... klart man väljer en av sommarens varmaste dagar... domaren var mkt förstående och vi fick lägga hundarna sist då hon tyckte att det är det sista hunden gör i så fall... vissa hundar går ner sig så otroligt att ligga stilla i denna hetta i 3 minuter... så vi avslutade med platsliggningen... som gick galant... härligt kruttebus:-))

Jag är väl både nöjd och inte nöjd med honom... vissa moment riktigt bra... 10 or, 9,5 mm Men fria följet katastrof... han var på sin egen planet då tror jag... vi fick en 7 och det är nog lite överbetyg känns det som... vet inte hur det såg ut men det kändes KATASTROF och han tillät sig nosa.... usch...

Sedan fick vi inte så bra utdelning på inkallning med ställande som han är ganska så bra på men jag har tränat på för korta av stånd så han blev osäker efter ställandet som var 10 mässigt...efter 2 sekunder började han gå så jag fick säga stanna igen... han stannade men trampade lite... så betyg 5....

Hoppet som han även normalt hoppar ut väldigt långt... men igår fortsatte han bara (såg ut som han skulle lämna planen fniss ) så jag fick ryta i ett sitt.... det innebar att han var låååångt från hindret men han hoppade tillbaka så fint så betyg 8...

avslutningen är ju fjärren :-))) då hade han fått nog.... när jag gav kommando sitt så ryckte han bara:-)) han vägrade göra skiftningarna.... men totalt 154 p trots dessa missar visar ju ändå att resten var GOD:-))

Jag är mkt nöjd och stolt över platsliggningen... :-) apporteringen , sändande till rutan och läggande under gång betyg 10...så vi får suga på den karamellen....

Jätte kul att mina klubbkamrater tävlade i I an och II an... Anita fick första pris och kom 2a och Andreas fick första pris och vann sin klass... mkt mkt kul...grattis...

På vägen hem gick bilen sönder.... mitt ute i skogen... fick ringa efter bärgning...kocco stackarn var kvar hemma då vi tyckte det var bättre för henne där i skuggan i stället för i en varm bil... nu började mörknet komma och hon satt där och undrade vart vi höll hus.... sonen som skulle ha "övervak"  fniss av mig då han skulle gå själv med kompisar på mässan.... å anna som ev ville ha skjuts till sin fest.... pust... allt gick åt skogen.....

tusen tack syrran som offrade en kväll med sin familj på persmässan .... för att bogsera oss halva kvällen....
å sonen skötte sig alldeles kanon... jag hann precis hem till mässans slut så jag hämtade honom i ulfs bil... å anna fick skjuts av ngn annan... å morfar tänkte på kocco vännen... så hon fick rastning och komma in...pust... allt löste sig ändå....


sol sol och värme har jag önskat länge nu... så jag säger inget mera men...

Nu är det redan 28 grader i skuggan... vad månne det bliva av denna dag mån tro....

ha det gott

Kommentarer
Postat av: Anna

Aj aj aj bilen sönder...inte kul..tur att det finns snälla människor som ställer upp då.. m mmm idag har det varit varmt... mycket varmt.

Postat av: carina

Det var den Persmässkvällen det :/

Skönt att ha många nära och kära i närheten sådana gånger.

2008-07-27 @ 00:46:12
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback