ingen björn i sikte:-)

Gårdagens kvällsövning blev  så himla rolig tycker jag. Meningen var att vi skulle vara I SKOGEN ...Men en av killarna i gänget trodde vi tanter skulle gå VILSE eller bryta BENEN i mörkret ???

Så snabbt intog i klubbstugan och markerna runt den i PÅLSBO, även dit hittar både björn och varg....
Vi hade en plan och så började det....  så fort våra hundar markerade ut i mörkret fick vi välja mellan att "skjuta" hej vilt (lugn ..om ni läst tidigare inlägg så vet ju ni att det var med ficklampa) ELLER tänka till lite.... kan ju vara något annat hunden markerar för om jag skjuter....SÅ ser ju fienden vart JAG ÄR... jag röjer mig själv alltså.... SÅ här gällde det att inte slösa på SKOTTEN.... tur vi alla är miljömedveten...fniss

Hur som helst så summan av övningen var...INGEN fiende kunde komma in och förbi våra hundar:-)) hurra för våra hundar...fnissfniss...

Å tusen tack Anita och Andreas... för att ni drog i gång denna övning... den var jättekul...

Ingen björn heller såg vi så vi fick aldrig testa att skjuta honom....;-))) ingen varg heller...

appropå varg...fick ett sms i morse... en hundkompis messa.... hon fick avbryta hundpromenaden igår för hon stötte på varg....  inte så kul ......


Ha en bra Tisdag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja men det var väl för väl att ni inte mötte sådana otäckingar...nä...inga lufsande vilddjur här...mer än mannen.. :)

Postat av: Mia

Hoppsan! Det var inte så kul förstås, det med vargen...

2008-10-22 @ 07:25:08
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: plogflickan

Jag tycker det låter som en jätte rolig övning!!

Hundarna brukar var duktig på att markera..Fniss!

2008-10-22 @ 11:24:10
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback