tävlingar

Ja vad säger man...  det ÄR roligt å tävla...DET ÄR roligt å tävla... DET ÄR ROLIGT Å TÄVLA.... eller? ;-))

Igår var det dags att tävla igen... då mina två sista inte gått bra... återigen den kära platsliggningen... ska inte förklara vad som hände då... det blir lite tråkigt för er som inte har intresset fullt ut... 
Men efter mkt tränande och jag kände mig ganska så lugn så åkte vi till dalarna igår... behöve inte säga vart...Men han låg kvar... som e n fura... min lilla krutte... jag så stolt ska ni veta.... fria följet mkt bra också, betyg 8 kanske itne så bra men när jag hade stått och tittat på hur domaren dömde SÅ insåg jag att HÄR FÅR MAN INGA "STILPOÄNG" fniss... har nog bara träffat en domare som varit lika hård som han.... och det var på ett SM... det är mera ok ändå tycker jag mot för en "sketen" lydnads II i dalarna...  trots att han utförde alla momenten utan ett (där det blev en nolla.... ) så trodde jag nog att det skulle räcka till en uppflyttning... ja på gränsen i allafall...För momenten han nollade var värt bara en gång det betyg man fick så det kan man liksom nolla om man har ok på resten...
Då jag inte tittar på betygen under tävlingensgång hade jag bara å vänta tills protokollet kom.... Skrämmande !! dåliga poäng... mkt mkt tråkigt....
Fick dessutom en "varning" för att jag berömmde min hund FÖR MYCKET.... mellan momenten... blir man matt eller...

Normalt om man gör ett dubbelkommando och hunden utför annars momentet bra för man 2 poängsavdrag alltså betyg 8... Vi fick i går på ett moment betyg 6 och ett betyg 5... å då utförde han det ungefär som han brukade.
Fick betyg 5 på helheten för den så kallade varningen...
Jag blev så matt att jag faktiskt funderade på att inte tävla idag....MEN

På vägen hem åkte jag förbi den klubb jag skulle tävla i idag.... svängde in där och gjorde en platsliggning och tränade lite moment.... det gick så himla bra så jag bestämde mig för att tävla idag ...
Allt var så härligt i dag...bra väder härliga energier....


Vid platsliggningen så tog det kanske dryga 1 minut så sätter sig krutov och efter en liten stund smyger han sig till mig.... fan fan fan

Jag tänkte en kort sekund kasta in handduken MEN jag är ju inte en sådan som ger mig i första taget...Så vi fullföljde tävlingen och så bra det gick... 10 or, 9,5 or, 9 or och ngn 8 då jag gjorde dubbelkommando för att hjälpa honom...
Nu räckte ju inte poängen till någon uppflyttning men det gör inget då han gick så jäkla jäkla bra....  Han visade verkligen vad han kunde.

Nu ska vi göra ett tävlingsuppehåll och lägga mycket krut på att träna platsliggning , bygga på trygghet och störning... skam den som ger sig...Vi ska bara lösa det här....
ha det så bra

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkar vara mycket med det där du...m mmm så är det.Kul.. ja det hoppas jag att du tycker det är..

Postat av: Kajsa

Men fy, så himla retligt. men det är någon mening med allting.. kom ihåg det ;)

2008-10-19 @ 22:51:53
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: Mia

Det fixar du säkert! Kan nog inte förstå det där jag, att du fick varningen...????

2008-10-20 @ 09:42:06
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Fuskar lite från jobbet....



Skulle behöva lite av ditt tålamod med hunden...min kunde jag sälja billigt igår!

2008-10-20 @ 10:02:55
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback