söndag

Nu börjar man få tillbaka krafterna:-)) jag har tagit det lungt idag.... sov ( fick bara 5,5 timmar) till 07,30... cyklade en 45 minuters tur med hundarna där de kunde vara lös större delen av turen... de  var nöjda en liten stund i allafall.

Sedan har jag tränat lite lydnad å då platsliggning främst, röjt lite på rast slingan där mina kunder kan rasta sina hundar så slipper de kissa ner hela vår tomt med blomkrukor, trappor och andra saker som kan finnas i en trädgård....
Har rensat en massa papper och tagit det lugnt tycker jag... en mkt skön dag... Här kommer en bild från min cykeltur idag
 att dessa "lever" än och är "sanne" fin.

Bilder i från cupen
 här står killarna och laddar , men jag vet inte om det ser så inbjudande ut .. syns kanske inte MEN det är så otroligt mkt vatten på isen... när det blåste och regnade som värst så skrattade vi rejält... det blåste "vita gäss" på isen...fniss fniss
 Men killarna var otroligt duktig och de behöll modet och kunde skratta lite åt eländet med... som tur var så slutade det å regna strax innan deras sista match. De vann 2 st och förlorade 1... De gick tyvärr inte vidare då flera lag hade samma poäng så målskillnaden fick avgöra... vi hade 2 mål för lite...trist... för dom som jobbat och slitat så... kämpar insatser.... Efter matchen kunde de HÄLLA ut vattnet UR skridskorna...fniss fniss... flera skratt i omklädningsrummet blev det:-))

För en "gammal" mamma... som jag är... och om jag får vara lite ego... så blev jag inte allt för ledsen för att de inte gick vidare... då jag med endast 1 timmes sömn natten före cupen, fick jag inte bästa start precis... sedan att vara uppe i nästan 1 dygn så när som på 45 minuter sätter sina spår....
Men jag är nog redo för nya utmatningar nu:-))..En sådan här lugn dag hämtar man igen sig snart...

nä nu ska jag dricka lite kaffe och ladda inför edsbyn- bollnäs matchen kl 21,00 nere på ÖN.... tjoho vad spännande.

Nu håller vi tummarna...

Kommentarer
Postat av: plogflickan

Är bandy bilderna från Bollnäs? Tycker mig känna igen stugorna, red ofta förbi där när pållen stod på Åsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback