Tuff dag i går

Men det var i går det... idag är  idag och jag känner mig piggare idag. I går förde jag långa tråkiga samtal med både Strömsholm och försäkringsbolaget Agria...
Måste ju bara säga det att Strömsholm där jag har både träffat och pratat med flera olika anställda... DE borde gå en charmkurs. Helt otroligt hur de bemöter en. Fruktansvärt dåligt och oproffsigt. Nog om det.

Agria har i allafall bemött mig med vänligthet och empati... det tackar jag för. Inga roliga svar alls men idag är en ny dag och jag har en plan.... Agria tycker inte att jag har gjort allt jag kan för min hund än..??!!. De har bara gått på Strömsholms journal...Men eftersom min veterinär där inte lyssnade på vad jag berättade så har de inte fått veta inte hela historien. Så nu har jag tagit kopior på hela sjuktiden. Skrivet ner alla datum när jag rehabtränat honom mm mm
Just nu rehab tränar / behandlar jag honon 3,5 timma per dag och det räcker inte tycker dom... vart går gränsen?Nu tycker dom att jag ska åka till gävle 1-2 ggr i veckan för rehab...  varje träning kostar ca 550 kr sedan tillkommer resan som tar ca 1,5 timma, sedan tillkommer bränsle till bilen...  hur många har råd med ca 1000-1500 kr i rehab i VECKAN i 5 veckor??? MEN se de skiter i min privat ekonomi säger dom.

Nog om det jäkla eländet.

Något annat som är märkligt.... finns ett foder till hund som är helt utan E nr tillsatser. Alltså inte ens de EU godkända finns med.... 80 % av alla veterinärer i Holland använder detta foder som veterinärfoder. AV någon anledning har en veterinär här runt byn skrämt upp flera hundägare ...och sagt att detta foder är jättefarligt för det måste finnas E nr... annars möglar det mm Hon har till och med sagt att vissa E nr är bra....
Det finns absolut inga E nr som är bra för varken människor eller djur...
När foderimportören ringer upp denna veterinär för att fråga varför hon säger som hon gör...tvärnekar hon ! Hon har aldrig sagt något om fodret hävdar hon. Eh...hm  fjantigt att man inte vågar stå för vad man gör... Hon har abosolut ingen aning om hur detta foder är uppbyggd eller hur det är tillagat mm... Men prata illa om det kan hon.
Ja ja det är inte min huvudvärk men jag förstår mig inte på sånt.

Jag avslutade kvällen med att sitta matchsekreterare nere på ÖN när A laget spelade. De mötte kungälv... en skön seger 14-2.

Ja ja det var dagen igår... nu är det idag... det är kallt -6 grader står det på termometern ... tror nog att solen tittar fram idag... DÅ blir det en kanon dag.... härligt härligt.

ha det bra där ute


Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst vill man göra allt man kan för sina djur men det finns faktiskt gränser...hoppas det löser sig.

Postat av: Cathrine Ling

Ett litet tips,byt försäkringsbolag!!!Jag och flera jag känner har blivit dåligt bemötta av Agria!De betalade ut användbarheten efter många om & men fast jag hade svart på vitt på röntgen att hon led av L7/S1.Med min gamla hund blev jag blåst på pengarna av dem:(Aldrig mer Agria!!

2009-12-04 @ 16:22:52
URL: http://misscaarooliine.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vika vet har sagt så? är ju bra att veta för oss andra hundägare oxå som funderar på att byta foder..

2009-12-08 @ 18:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback