tant glasögon snart...

Natten var en bra natt... tack för den... krutov sov han också. Han brydde sig heller inte om att Pontus (ulfs son) öppnade dörren och sa... jag kliver upp nu.... ( ibland undrar man vad som rör sig i ett tonårs huvud... )

Ulf bjöd på pepparstek och potatisgratäng med bea sås och lite grönsaker... så jag blev allt ompysslad med maten serverad i går... så gott så gott...

Nu sitter jag hemma hos mig...  har ju hundträning kl 9... så jag åkte hem för att käka frukost och packa lite hundgrejer..

Oj vad klockan går... ska snart vara där...

Hur som helst måste jag ha nya glasögon... denna gång progressiva... Jag har blivit gammal !!!!

Anna och jag gick till optikern för det var 50 % rabatt på bågarna ...
Tror nästan det var de första anna tog fram och provade som hon tyckte jag skulla testa... Anna påstår att hon tyckte de var absolut de bästa så det blev dom...  jag har alltså inte lånat hem för att fråga allt och alla om råd... jag har heller inte provat massor utan det var endast ngr st och valde dessa ganska så snabbt.... inte likt mig....
Får lite ångest när jag tänker på att det gick så snabbt.... prislappen.... 6000 kr... å då kostade bågarna dryga 550 kr tror jag,...resten är glasen.... usch så dyrt...
Det blir till att skrapa djupt i spargrisen..

nä fasiken nu måste jag skynda...  ska vara där om 7 minuter oj oj oj


Kommentarer
Postat av: Anna

Jepp det är dyrt med glasögon..galet dyrt men du vet man har ju dem jämt så man får ta den smällen..ha det gott o njut av söndagen..

Postat av: Maria

Sjukt dyrt med glasögon :(



Tur att jag inte är så gammal än att jag behöver progressiva :) :)*KRAM

2009-02-08 @ 11:01:40
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: ejmis

Visst är det dyrt, men är det nödvändigt så är det bara att "bita i det sura äpplet".

Ha en skön söndag!

2009-02-08 @ 15:33:49
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Hmm, hundträning....Här finns det spårsnö, tänkte bara, ifall att....Man kan hämta gratis! ;-)

2009-02-08 @ 15:41:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Ja det är synd att det är så nedrans dyrt med glasögon.... Men det lönar sig nog att köpa några man verkligen vill ha....dom skall ju sitta på näsan varenda dag.....

Kram

Margaretha

2009-02-08 @ 16:35:33
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: soffie

helt galet att det ska va så dyrt ,

mmm va gott det lät med peppartek,mmmm

ha en goo söndag

2009-02-08 @ 19:58:04
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback