lite stress... och mycket kul

Fredagen inleddes kl 7 med en härlig cocker kille, tyvärr felbedömde jag tiden något så otroligt mkt... har haft den hunden tidigare och jag gick på den tiden det tog då.... tänkte inte på att den kunde fått så mkt mera päls och tovor...fniss..
Min tidsplan sprack rejält kan jag säga... hade beräknat vara klar kl 10...
Hade dessutom varit snäll och bokat besiktning åt den röda pärlan..... (morfars bil) en tid som passade mig som handen i handsken eller som chulle säger... som en snöboll i en lovikavante.....
Men eftersom tidsschemat sprack så fick jag ringa morfar... snälla.. (tog han på sängen kan jag säga;-)...) kan du besikta din bil?.... hans kommentar... vilken tid du har tagit då !!!
Stackarn, han fick både besväret och  äran att betala.... det som jag skulle gjort...

Hur som helst... precis när jag var klar och skulle låsa i trimmet så kom ett gulligt par...
De : - så det är här du håller till... så fint.... mm mm VI har sett en hund du har gjort så vi vill jätte gärna boka en tid åt vår hund....
(DÅ är klockan 11,20... kl 12,00 ska jag och sonen vara på ÖN...bussen går då.... jag ska hinna duscha, rasta hundar, packa, plocka disk, laga mat....)
Men jag tog mig tiden att prata med paret och vi bokade en tid... ....

inne 11,30... Jag ropar åt daniel... nu FÅR du hjälpa mig... han kommer och hjälper till med att diska och plocka... jag börjar med maten.... telefon ringer... svara skriker jag åt sonen....  han kommer... det är till dig.... ett viktigt samtal hinner jag förstå innan den bärbara telefon dör... jag BER ! sonen fortsätta med matlagningen... springer till den vanliga telefon...

Den i andra änden hade inte märkt att jag försvann... fniss fniss... tar mig tiden och pratar klart... lägger på 11,40... under tiden är maten nästan klar... 
Slänger mig i duschen och hinner precis ut när maten är klar... vi sätter oss och äter och sonen tittar på mig och säger...
Mamma... och du som lovade att vi inte skulle behöva stressa idag...  Ja säger jag... jag vet..suck.. men tyvärr kan man ibland inte rå på vissa saker...suck...

Slänger i mig maten, och medans jag tuggar de sista så packar jag ner mina saker... vad ska jag ha... ? ska vara borta i ngr dagar...hm ( sonens alla saker är redan färdigpackade, det gjordes dagen före)

Slutet på denna histora är i allafall att vi hann !! tjoho... morsan har turbo ibland... vi var där strax före 12,00...
 ja jamensan...fniss

Bussen rullar iväg... så himla kul att få följa med... även om jag inte ska sova kvar med grabbarna så får jag följa och titta på lite bandy, umgås med så trevliga människor, få möjligheten att träffa de underbara "vimmerby" , få njuta av hennes underbara MAT, få skratta och fnissa och gråta i kapp...fniss fniss.. ja vi fäller tårar åt allting tror jag... åt Morgan i Lets Dance... han är ju SÅ bra... åt team Hanna...mm mm ha ha... nu har jag avslöjat oss ordentligt...fnissfniss

Man får njuta av alla "pruppar" i bussen som killarna inte har den minsta motstånd att släppa iväg...
Man får njuta av all denna bandysvett som sveper fram överallt var man än vänder näsan...

Man har fått köra slalom mellan rådjur och hjortar som inte verkar ta nonses över att jag kom som en skjuten ur en kanon för att hinna i tid till avspark...

Jag vill bara säga att det är skitkul att vara med grabbarna, de är mycket snälla, trevliga och uppför sig mycket väl :o)
NI föräldrar kan vara stolta över era killar.


Kom hem med 2 vinster och en förlust.. endast 1 mål från att gå vidare i cupen...

Vi kom hem så vi kunde inta soffläge... och titta på Edsbyn- Sandviken.. så skönt så...

Å tack ulf för att du hjälpt mig med hundarna.

Kommentarer
Postat av: Helena

Inte bra att behöva stressa så där.

Nu behöver du en helg till att vila upp dig på.

Ha det så gott.

Postat av: Anna

Mmm kan vara mycket på en gång hos dig..men du är ju en fena på allt så det ordnar ju sig..

2009-02-02 @ 19:14:24
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback