sol igen

jag pratar om vädret som värsta pensionär... men solen skiner i dag igen och det är så härligt. Tyvärr kan ju inte regnet hålla sig undan utan att det måste tydligen regna varje dag ändå.

Jag går lite på moln då krutov för 2 dagen på rad tar alla apporterna i spåret. härligt. Problemet jag haft är att han är spårtokig och har inte tid med apporterna. Han har stort föremålsintresse och han är kamptokig men det går inte att använda kampen som belöning i spåret för han bli för het och han blir så anspänd.  Så för ett åt sedan la jag om träningen och det har gett resultat...

Vi har nu spårat 4 dagar på rad och det har varit 5 bra spår men de två sista har han markerat kanon tjoho :o)

Bara att jobba vidare för det verkar ha gett resultat och det känns så himla himla kul om man lyckats knäcka "problemet".

Mina tankar går också till en hundvän som var tvungen ta bort sin hund igår.... tänker på dig och många kramar om.

jobbet kallar, hoppas jag hinner lägga in lite bilder i kväll eller i morgon.

ha en bra lill lördag.

Kommentarer
Postat av: Carina

Man heter inte Krutov för intet...en riktig energirik kille du har.

Gissa om jag väntar på före och efter bilder på dina kunder nu ;))

TACK...nu springer en liten silkestrumpa på vår gård.

Postat av: Ragnvi

Grattis o lycka till i fortsättningen också!

Sicken himla tur att du fick hjälp med att få loss bilen! Mobiler är bra att ha ändå...

Besöket hos mig var så kul tyckte jag, men nu har hon ju blivit sjuk!

Kramen!

Ragnvi

2009-06-24 @ 19:56:46
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback