..allt är guld som glimmar;o)....

   kusin Kalle fick gå lös på sonens gamla cykel och måla den i GULD... så  vacker den blev... allt blev guld utom sadeln... allt till och med däcken..:o))

Jag själv gillar ju bling bling och glitter... det är mycket vackert tycker jag...:o) men något annat som är vackert är DJUR..
jag blir så lugn och trygg med djur så det är svårt att förklara... 

Idag har det varit djurprat hela dagen... det började med Max.. en super kille... mer kan jag inte säga... lycka till matte vill jag bara säga ... du vet vad jag menar.... kram
 


Sedan bar det iväg till ett stall... i dörren möttes jag av några nyfikna ögon... var tvungen att smita dit först innan jobbet kallade  så underbar... jag gissade på max 2 veckor men det var 1 vecka för mkt... suck man smälter.

  och med djurägarens tillåtelse så lämnar vi ut lite av samtalet.
Hon berättar:
Vi har lärt oss en hel del tillsammans, vi är ett bra team. Hon tycker om att jobba. Hon berättade att hon hade svårt att gå in i trailen tidigare för hon slog i huvudet när hon skulle gå in.. numera är det inga problem.
Hon tycker mycket om de små och flera små är på gång meddelar hon. (fölungar). Hon tycker om att ha koll på sin omgivning så hennes box har ett kanon läge... hon ser åt alla håll...

 den här goa hästen fick jag ingen bra bild på trots att vi försökte hur länge som helst... hon ville minsann ha betalt i så fall...fniss fniss... det kändes nästan så tyckte vi allihopa..
Hon berättar:
Hon är en pigg, alert och en riktigt glad häst och man blir jätte fnittrig av henne.... ( då gapskrattar "mattarna"... så sant så sant...)
Hon tycker jättemycket om att slängaikull sig och rulla sig i hagen... riktigt skita ner sig... Hon kan ha lite bestämda åsikter men för det mesta lyhörd och mjuk för hon vill lära sig... 

Ja det var lite lite lite av vad som kan komma....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det är spännande att höra om djur-pratet.

Postat av: Martina

åh :) fin han är! tack så mycket. vi ska jobba på det! kram

2009-05-11 @ 21:02:25
URL: http://murtinaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback