Vinst i går :o) !!! och bajs hela natten

YES, killarna vann i går i Söderhamn. Vilken match.

Vi tog ledningen men Broberg kvitterade inom en minut. Vi tog ledingen igen och Broberg kvitterade inom en minut... VI tog ledningen IGEN och Broberg kvitterade IGEN...suck...  Vid halvtidsvilan stod det 3-3...
Killarna var rejält trötta i paus men vi ledare såg att Broberg var rejält trött de också... Isen var mjuk så det blev tung åkt.. och varmt var det...

Lite peppande prat från ledarna... att vi är bättre tränade för de har ingen Tobbe ( killarnas fys och barmarks tränare...)  skojades det om... Så fylldes det på med dryck och ev frukt ..
Ut igen..

Lite tungt var det allt då Broberg tog ledningen med 4-3... då såg det lite slitet ut i vårt lag... Men när vi lyckades kvittera och dessutom ta ledningen till 4-5... Då tog Broberg timeout...
Vårt snack vi hade då... kändes jäkligt bra... Killarna var taggad som fan och det kändes att ...Vi ska fasiken inte lägga oss nu inte...
Å det gjorde dom inte heller.... Det blev en skön seger med 4-7.... Vi belönade oss med att gå på Mc Donalds efteråt. Fotade en del men det var disigt så bilderna blev skitdålig men jag bjuder på ngn ändå.

   

Härligt killar.

Vi kom hem kl 23,00... jag möttes av en doft? hemma här när jag öppnade dörren.... sniff sniff.. jovisst... Lillebror hade dassat inne... löst...stackarn. Ut med hundarna först, torka torka och packade upp allt innan sängen kallade 23,30...
Vaknade till runt 00,30 ca... sniff sniff... Lillebror dassat inne igen...LÖST.... ut med honom... torka torka..
I säng och jag la honom i hans bur denna gång för då kanske vi hinner ut tänkte jag... tog ca 1 tim och 10 minuter så började han pipa... for upp... på med morgonrocken samtidigt man gick ut... bajsa bajsa... LÖST
In igen.... tog ca 1 tim och 10 minuter IGEN så var det dags igen...hela natten lång...  Nästan så exakt 1 tim och 10 minuter emellan. Härligt att vara hundägare :o)
Han hann med och kräkas ngr gånger också.... upp 06,30.. då var det dags att kliva upp... trött ?! inte ett dugg...

Peppar peppar så sista gången han dassade löst var 06,45... HÄR har vi koll på klockan... he he

Så här ligger hundarna när vi lägger oss Qasper med öppen bur, krutov i sin bädd och


kocco i sin bädd bredvid min säng . De tre bäddarna står på rad..


Men när de ätit upp sitt natt kex så kommer de upp en efter en...


jag lägger mig alltid på höger sida när jag ska sova...
Om kocco kommer upp ( det beror på hur kallt det är i sovrummet ) så ligger alltid KOCCO  vid min mage, Krutov ligger bakom mina knän och Qasper ligger bakom min rygg med huvudet över min höft... så jag är in kilad mellan 3 hundar... LITE besvärligt när man ska vända sig... då börjar de sucka... fniss... å varmt blir det men SÅ MYSIGT.
Qasper blir varm så han går ner och lägger sig på govlet och svalkar sig lite... men mina svarta ligger oftast kvar...


Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Men så roooligt..du vilken kondis dom har grabbarna..mmmm bandyn finns i mitt hjärta och jag blir alltid så glad när du är entusiastisk och liksom talar gott om den sporten...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback