Helgen gått fort

Hundarna jag haft i veckan har jag glömt att fota.. men är man i valptider så hoppas jag att ni förlåter mig:o) men fungerar inte riktigt som man ska då... *ler*
En hel del djurprat har det också varit.

Hösten är verkligen här snart vintern faktiskt. Många fotar så vackra höstlöv i alla tänkbara färger, det är underbart. Men här hittade jag ett fint höstlöv i frost.....

 
 å en frostnäsa ;o)

 mkt nöjd med kvällmaten i förrgår... när jag är själv kan jag mickla på bäst jag vill, det är ingen som klagar då om jag misslyckas... bacon, champ, paprika, vitlök, tomatpure och lite grädde... så gott.. och faktiskt 1 halvt glas vin... det unnade jag mig på fredags kvällen.

Upp i tid på lördagen då en hemvärnsövning i skytte väntade... Vi skulle träna med pistol 88

http://www.soldf.com/pistol88.html så här ser den ut...
Vi hundförare i hemvärnet har ju tidigare haft Kpist men nu ska vi få den här pistolen tilldelad oss. Det var en kanon dag och det var riktigt kul att skjuta... inte lätt  men mkt roligt.
Vi fick en genomgång både teoretiskt och praktiskt. Som avslutades med ett prov... som klarades galant av oss allihopa så det var ju extra kul.



jag hade hundarna med då det ibland kan vara så svårt att få hundvakt... och lilleman fick tränas i att höra skott, träffa grönklädda människor och träffa nya kamrater :o)
En go liten schäfertid som var allt lite blyg allra först men föll väl för lillebrors charm antar jag ;o)
   

Mina svarta var en aning lätt frusterad då de ÄLSKAR gröna män... de vet att DÅ blir det träning av...MEN tyvärr var det mkt att sitta i bilen ... och de fick komma ut och leka de också...

Hann bara komma hem så frågade syrran om jag ville käka taccos med dom...härligt syrran... efter en hel dag ute ... så kändes det underbart att bara behöva slänga sig i duschen och sätta sig vid serverat bord...mums. Eriks visade upp sina bebisar också... Hans Degisar har fått ungar igen... en kull på 4 st. Endast 1 vecka gammal... SÅ otroligt söta så ni kan inte tro...

De är leverans klar lagom till JUL... bara så ni vet... en mkt bra julklapp till er själva eller barnen... De är redan tama och så keliga... det kommer bilder ...

Kvällen tillbringades en stund nere på ÖN då jag satt som match speaker i en match. Tranås mot Söråker. Women world cup...

Väl hemma vid 20,30... kom tröttheten... käkade lite ostkrokar och upptäckte att lillebror blev väldans förtjust i lukten av krokarna...så genast slog det mig... krokar kan jag kanske använda som belöning i metallgripandet.... 
Provade idag... sicken liten kille,... jag hade extern belöning med en liten liten "krok".. o vips så sugen han blev på metallen.... jajamensan... där hittade vi belöningen...yeeesss

Min hjärna består nog mest av hundträning just nu... HUR jag ska lösa vissa bitar,... hur jag ska lära in,... hur jag ska få honom att bibehålla hans itensitet ?stavas det så?... hur jag kan bibehålla hans nyfikenhet.. hur vi ska bibehålla glädjen... Vilka moment delar kan jag börja med som stärker hans svaga och starka sidor....
jag vill att min hund ska göra allt av ren glädje, den SKA vilja göra alla momenten för det är så himla roligt ...
balansgången mellan bus och stadga...  balansgången mellan lydig och icke lydig...
För mig är det jätteviktigt att bibehålla att hunden vågar ta initiativet, vågar göra lite bus, vågar prova, för det är  så himla viktigt i inlärningen... har man för mycket lydnad på hunden så kan de tappa lite gnista och det blir inte så roligt och den kanske heller inte vågar prova för att den är rädd att göra fel osv..


I dag har vi testat olika saker..  han är riktigt duktig... lillebror... vi har också hunnit med en promenad som även krutov kunde vara med på... härligt värre..

Om 2 timmar (samling, match start 19,30 ) bär det av ner till ön då sonen har en träningsmatch med sitt lag denna gång... de möter Rättvik eller ... nä nu fick jag minnes lucka...  återkommer ...

ha en bra dag ni också


Kommentarer
Postat av: Anita

Hej!

Vill bara skriva att jag blir så glad över att höra hur bra allt går med "Lillebror" Qasper.

Tror på er!

Kram

Postat av: Carina

Huuu..en späckad helg för Kats må jag säga.

Degisar...är det kattungar eller ???

Kom på att ostkrokar ska jag köra med när jag vill få raggsockan till att göra som jag vill...hon fullkomligt älskar dem, har försökt med korv och annat men det nonchar hon som bara hon kan;))

2009-10-18 @ 22:53:12
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Christina

Du verkar ha haft fullt upp i helgen, Ha det gott, kram

2009-10-19 @ 11:15:01
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback