dagarna går och ingen förbättring

just nu känner jag mig så berörd av krutov... ena dagen går det bättre och nästa dag är det skitjobbigt.

För att göra en jättelång historia mkt kort så vill nu försäkringsbolaget att jag åker till Strömsholm med krutov för att se om de hittar ngt... och om de behöver ska de magnetröntga honom. Jag väntar på NÄR vi får komma...

Rehab planen från kiropraktikern lyser med sin frånvaro så jag blir galen... har sökt denna man i 1,5 vecka. Genom alla tänktbara kontakthjälpmedel... mail, sms, telefonsvar, brev, receptionist mm mm 

Att vänta är ju inte min starka sida så det går mig på nerverna.

Men att se/känna sin hund gå och ha ont det är ett rent helvete kan jag säga.

Enligt muntlig rehab plan så får jag gå lugna promenader i koppel på mjukt underlag.... Vi går nästan varje dag max 30 minuter på gräs och i fin skogsterräng.... i koppel så klart.
Jag får spåra i fin skog och jag får göra enkel lydnad i koppel... bara för att han ska bli lite lugn och tillfreds.

Men vissa dagar  fixar han  inte ens promenaderna i skogen... vissa dagar är han så halt efteråt... för att vissa inte visa allt för mycket...

Nu för en liten stund sedan så gick jag ner på min träningsplan... hundarna jätteglada... äntligen lite jobb.

Men det tog bara ngr sekunder och jag överdriver inte... så märkte jag på krutov att NÄ han kan/vill inte... jag trodde jag inbillade mig så jag fortsatte lite till men lite försiktigt... vet ni vad han gjorde ... jo han sprang ifrån mig efter en belöning och gick mot utgången..
MIN träningsnarkoman till hund ville inte... mina tårar trillade ner från kinden...

Nä så nu gör vi absolut inget mer än promenaderna... för han måste röra sig också...

Hoppas jag får besked så snabbt det bara går så vi får komma och han får hjälp....

stort suck...

Kommentarer
Postat av: Christina

Väntan kan vara jättejobbig ibland, jag hoppas verkligen att du får besked snart och att de hittar orsaken till Krutovs onda. Ha det gott, kram

Postat av: Anna dansar in..

Men så ledsamt..hoppas du kan få komma intill snarast..så synd om er..kram på dig på er från Anna

2009-09-02 @ 21:47:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Hoppas Krutov kryar på sig och att ni hittar vad felet är, så det går att hjälpa honom.

2009-09-03 @ 12:18:13
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Eva-Britt

Fy sjutton va jag lider med dig Kats - o med Krutov... när en kelpie inte vill träna mer, ja då vet man att den verkligen inte mår bra, så himla trist.

Hoppas innerligen att han kan få hjälp snart att bli bättre o så du kan må bättre också.

Kram

2009-09-03 @ 14:38:29
Postat av: ejmis

Så jobbigt när djuren inte mår bra...Kram!

2009-09-04 @ 12:07:02
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback