Lite av varje

Julkänning i mitt kök. Ny strykna gardiner på plats, gammelröda släta och fina. Putsat mina fönster? Nä vi ska inte överdriva det hela... blir jul ändå. Det är så mörkt ute ändå och förresten mitt motto är: så länge man ser ut... är fönstren rena...

Fick ett ryck och städade i mitt skafferi, hittade besök av herr råtta...  sånt gillar jag inte.
Fällan kom fram efter att jag jagat den med dammsugaren i högsta hugg.
Satt vid datorn i går morse och hörde hur fällan slog igen...

HE he he ser ni hornen åkt ut på mig he he... en råtta är fångad. . Smög dit, råttan låg och vred sig bredvid fällan. Tog en handduk och svepte in den i och vips dängde jag den ett antal gånger i golvet. Stendöd.
EN råtta mindre.
Nog för jag är djurvän och har inget emot råttor MEN INTE INNE HOS MIG OCH ABSOLUT INTE I MITT SKAFFERI.

Tyvärr har hans kompis lurat mig 3 ggr, snott korvbitarna utan att fällan slagit igen... testar nu pannkaka he he
Men det kanske är en godisråtta som ngn föreslog... kanske ska testa en chokladbit :D

Ha en bra torsdag

I kväll kommer nog Mr x på besök... härligt

Kommentarer
Postat av: Christina

Usch för råttor!!! Kommer barndomsminnen och gissa vem som får ta reda på råttfällona när de tagit en råtta på jobbet??

Men gör a julmys gillar jag



Önskar dig en bra dag/kram

Postat av: Carina

Hejjja dig, att du bara våga banka livet ur den, bravo! Jag är så himla feg att jag nog bangat! En råtta dessutom, möss är ju lite mindre otäcka i alla fall! Hoppas hans kompisar fattat hinten ;)

2010-11-25 @ 11:31:50
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback