Lördag

Efter 6 koppar kaffe börjar jag komma igång... liiite väl mkt kaffe kanske. Men så jäkla trist att sitta här själv, alla sover bara jag som är vaken ( sedan 6,30)

Kom mkt snö igår igen och det är bara så himla trist. Jag får stålsätta mig för att inte bli påverkad av det. Letar det positiva mm Men ibland går det bara inte att lura sig sjävl hela tiden.

lÄr så trött på vart ? jag ska gå med hundarna... man har gått och plumsat snö hela jäkla vintern... jag orkar fan inte mer... ALLA promenaderstråk jag har gått i vinter är jag bara så trött på !
Mina hundkamrater i södra sverige har gått i skogen och spårat med hundarna hur länge som helst.
Längtar till att känna barmark !!! skogens dofter !!! mm

I morse fick jag en stark känsla av att vilja flytta. Flytta tillbaka till vimmerby kanske? eller flytta ännu mera söderut. Inte lätt att bara flytta härifrån heller. Min familj, min gård osv...  Men var går smärtgränsen ?!
Är det inte tänkt att man ska kunna njuta av livet? Om ca 5 månader börjar skolan i höst?
För här kommer hösten i slutet på augusti,....helt sjukt när man tänker så... våren har ju fan inte kommit ännu och på denna korta tid ska snön hinna smälta, våren ska komma, sommaren ska komma osv...  Nä vi har haft snö och kallt sedan okt/nov

Nog om tramsigheter... nu har jag klagat nog... måste försöka rycka upp mig. SUCK

Solen skiner och det ser fantastiskt ut... man får glädjas åt det så klart... 

Ha en bra lördag mina vänner :)

Bjuder på ngr bilder från aug -09...
Min kära granne och jag tog med oss lunchen till skogen. Vilken härlig lunch det var... hundarna gillade det också.
Mariannes Qnut är bara en liten liten valp :) Qasper hade inte kommit in i mitt liv ännu...



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker det låter som en väldigt bra idé att flytta till Vimmerby! ;) Och locka med dig dina barn också! :)

2011-03-19 @ 11:31:21
Postat av: Hannaaa

Fin blogg ;) Vad händer ikväll dåe??

Postat av: soffie

å va härliga bilder,Min Nellie älskar att vara med och titta i din blogg på alla fina hundar du visar här:)

tycker du ska stanna upp i livet och verkligen känna efter vad du vill även om det är svårt så tycker jag det du skriver att man ska ju faktiskt njuta av sitt liv,Har du vänner och släktingar kvar i Vimmerby och kan du ha ditt jobb där vore det ju perfekt,

Kramen

2011-03-19 @ 18:47:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för mormorskramen! Är det väder ute...har jag inte märkt, fniss! Men jag förstår vad du menar! Jäkla lång vinter! Och Ditte med korta taxben...suck!

Kramen!

Ragnvi

2011-03-20 @ 07:32:49
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback