Norgematchen....

 

Det är i slutet av maj redan, tiden rusar fram så fort så fort.
Jag och Qasper har varit i Norge och tävlat i en lydnadslandskamp mot de norska "talangerna".
Så otroligt spännande och häftigt att få träna att tävla i en landskamp.Att få känna lagandan, att hjälpa till å stötta och hejja på allihopa och att själv få hjälp och stöttning.
Vi alla vill ju ha hjälp på olika vis inför och efter en tävling... så himla kul och vilken upplevelse :)

Vi har stora problem då goQasper blivit så ängslig och orolig och behöver så mkt bekräftelse av mig under en tävling.
Efter lägret hos Svartberg i början av maj tror vi att vi fått till en lösning... en plan utformades och den följer jag.
Han har gjort stora framsteg och jag bestämde mig för att deltaga i kampen...

Jag är så lycklig då jag själv gjorde min allra bästa tävling någonsin. Jag skötte mig och jag fick Qasper att gå bättre än på länge länge. Han var dock  obekväm och orolig ute på plan MEN han gick inte ner sig utan var glad och han ansträngde sig så fint. Det blev tyvärr de yttre omständigheterna som avgjorde. Han orkande inte hålla ihop mentalt och blev så störd av  omgivningen.

Nu har jag ännu mera att träna :)) Sedan han kastrerades har han blivit så mkt bättre med allt nosande osv MEN hans oro och ängslighet har blivit värre.
Jag har aldrig hört talas om detta problem men inom loppet av ngr veckor har jag hört många som fått problem efter kastration både på tik och hane. Är hunden inte mentalt trygg utan har rädslor mm så blir sånt värre....
Så nu har man lärt sig ngt nytt....igen :)

Vi har flyttat vårt mål till framtiden och under tiden ska vi träna väl. .

efter en hård tävlingsdag får Qasper bada i havet :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback