julstök bland yra hundar

Ja ha ..där sprack dagens planering...jag som hade tänkt jag skulle ta in granen och börja klä den...men icke, redan igår hade jag tänkt göra det men då kom jag på...julkort...fan det har jag ju glömt. Slå in jul klappar ...har jag också glömt...så efter hundträningen igår passade jag på när de låg och vilade lite.
Så jag började med julkort och varvade med lite paket inslagning...undrar om det blev rätt ja? Skulle inte förvåna mig  om ngt julkort blev till ett paket ...
Så idag skulle jul granen in...men vad hände idag? jag vet inte?!
Ingen promenad, lek i hagen med hundarna bara, ingen träning, men vad har jag gjort...yrade själv...gick till Bildelar för att köpa glödlampa till bilen, blev bjuden på kaffe av min kära granne Marianne...gott..njöt av kaffet i deras nyrenoverade fika rum..snyggt värre.
När kaffet och choklad bitarna var slut...gick jag till verkstaden för å byta glödlampa på bilen... gick bra...
Ulf kom precis när jag skulle till med maten så han fick i sig lite mat han också innan han drog vidare.
När maten lagt sig lite yrade jag runt lite med dammsugaren, upptäckte att det var flera paket som skulle slås in. Hundarna for runt som en tok...sonen lekte lite med krutov , tack o lov...
Runt 19 tiden kom en av mina kära vänner Maria L hit och vi FIKADE...Vi älskar att fika ! men av ngn anledning hinner vi så sällan med det. Vi hade det mysigt med tända ljus och massa hundsnack...sååå kul!.,
Hon hann bara ut genom dörren så kom Ulf igen...blev sittandes vid köksbordet en stund innan han rusade till jobbet som börjar 21,30...hemska tanke...jobba natt, det skulle jag aldrig fixa.

Sedan kom jag på att jag skulle beställa hundmat, uppdatera bandyns P 13 hemsida mm mm och nu sitter jag här.
Samlar kraft för att gå i säng...måste i säng...ska upp tidigt som bara den i morgon...för en resa till Örebro...
Ja så gick den dagen...undrar om granen kommer in i morgon ja?!...ja vi får se...
NU ligger hundarna i allfall och sover...vågar man röra sig ;-)) fniss...jo då...de märker på en gång om jag kliver upp...de vill ju ligga med i sängen ju....:-)) mysigt som bara den..

God natt vänner ...sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback