sammandrag

fredagkvällar när barnen åker till sin far är alltid lika jobbiga.:-(

jag åkte till stranden och slickade mina sår, hundarna fick bada och sprang i sädes åkern...:-) kul hade dom.
Åkte till ulf som hade lagat mkt mkt god kvällsmiddag.... lite väl fett för min mage som blev krånglig... låg på altan golvet i 1 timme utslagen....

Lördagmorgon upp i ottan för att infinna sig i militärkläder.... jag hade med båda hundarna trots att krutov inte är klar än.
Vi hade en mkt bra dag i hemvärnet, många fina övningar mitt inne i samhället... kul å se att båda hundarna spårar över asfalt ( har de gjort förr förståss, men inte med den störningen) där massor med bilar, cyklar ohc människor gått mitt inne i byn... det var kul....
Efter övningen satt jag och gaggade med mor och far uppe på balkongen.... mysigt... det händer inte allt för ofta att jag gör det trots att vi bor på samma gård.

Ulf hade kvällmiddagen klar även i går kväll...denna gång blev det fiskplanka...oj vad gått...!! efter den goda maten tillbringade vi framför tv och friidrotten... kul kul... vid midnatt blev det bad i bad tunnen... oj vad skönt det var.

Krutov vaknade tidigt men jag bad honom ...snälla låt mig sova till 8 i allafall..... suck från han och han la sig till ro ett tag till.... och 7,50 väckte han mig igen... och tyckte NU är det dags...Nu är hon 8....

tur att friidrott VM går så man har lite kul att titta på ...för ulf ligger å sover än... och jag är för lat idag för å göra ngt med hundarna än... senare men inte nu....

solen skiner och det ser skönt ut ute.... men jag tror jag är lat ett tag till... kul å titta på fri idrott tycker jag...

tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback