söndagen

Snart är denna dag slut... sonen skulle egentligen ha varit på träning i kväll... men han är så förkyld ohc trött... Han har haft match även i dag och varit mkt duktig har jag fått rapport på.. de vann med 11-3. Han var lagkapten ohc skötte sig mkt bra. Ett mål gjorde han också. Så nu när det var dags för träning så ville han vara hemma.... helt ok förståss :-) skönt för mig å få vara hemma med:-)

Min egen träning har gått mkt mkt bra.. Kocco tränade jag lydnad med och som vanligt inga problem... blir det ngn miss eller hon gör fel så får man man inte lägga märke till det... i bästa fall kan jag avbryta henne och vi bara gör om, annars får hon göra fel och vi gör om det bara... Hon blir ju så låg annars... låter jag henne hålla på går hon som en liten klocka... vi får väl se hur det räcker till tävling... nästa tävling är hemma om 2 veckor... den hoppas jag mkt på. Helgen efter är det borta tävling och hoppas hoppas hon vågar utföra allt då trots borta plan och nya människor mm.

Krutov... han var helt otroligt duktig i dag... han har suttit i bas i 2 timmar ohc skött sig mkt bra säger dom som skötte basen... han gnällde lite i början men sedan tyst och till och med legat och vilat.... helt otroligt tycker jag....
Vi körde 2 ljudövningar och focuserade på markeringen... längre än så har vi inte kommit... och ingen uthållighet heller utan ... ja själva upptaget av ljud och strävan att komma ut till figgen... Han var lite pipig först men när jag gjorde tjänstetecknet blev han tyst och jobbade fint ... de få sekunder... fniss... sedan startades ljudet och han tog det på en gång och ville ut.... så kan jag bara bibehålla lugnet på honom och att han inte får för stor förväntan så han piper efter starten så kan det blir bra...Ska förståss träna att inte pipa innan heller och det gör vi hela hela tiden... tränar lugn!

Hör och häpna... när vi kom hem satt vi och fikade jag, anna och ulf... krutov klev upp i annas knä och de gosade... Då säger anna....
Får jag ta med krutov ut på en promenad?... Jag höll på att svimma.... blev mkt lycklig över det...  ... en skönt och lång koppelpromenad...
Det hade dessutom gått väldigt bra säger dottern... låter lovande tycker jag.... för dottern är ganska så kräsen, inte ens kocco vill hon gå med som är så lämplig.
Nu ligger 2 trötta hundar och mår gott.... det gillar jag! trötta hundar:-))

nu ska jag nog duscha och klä mig lite ledigare klädre och krypa upp i soffan ... inte ofta det händer men nu har jag chansen... må gott allihopa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback