bandyhelg, snö och promenad

I fredags...på kvällen hade "Företagarna" en bjudning på mitt jobb LW-BALSTA...det var tal mm och förevisning med ett jätte proffsigt bildspel som Niklas på jobbet hade gjort...om LW BALSTA.
Före, under och efter allt prat, bildspel mm hade "företagarna" tagit hjälp av Catarina Unnegård som stod för maten....Jag tror att det var bland det godaste jag ätit...Jag kan varmt rekomendera Catarinas mat tjänster !!! 
Senare på kvällen åkte jag och hundarna till Ulf...att och myste framför tv...blev sent som vanligt...
Klockan ringde 06,00 för jag skulle upp och följa med sonen på bandy till Härnösand. (Jag skulle egentligen haft domar/tävlingsledar genomgång på klubben men avstod för sonen ville ha mig med)
Det blev en lång dag igen...vi var hemma kl 20,30...Men det är så kul å följa med och så länge han vill ha med sin mamma  bland alla grabbar och pappor så får man hänga på...Vi hade i allafall mkt kul hela dagen då Daniel spexade i omklädningsrummet ...satte på sig pungskyddet över ansiktet som en gasmask typ... Han såg så jäkla hejjig ut...många skratt blev det...
Bussen hem var det mkt flams och skratt...grabbarna är för snälla och roliga...

Ulf ( som varit hundvakt hela dagen... tusen tack för det) ringde och sa att han hade tänt på "tunnan" och fixat vin, chips och dipp....härligt...
Så vid 22 tiden gick vi ut i snöstormen , kallt som fasiken och skyndade ner i det varma vattnet....så härligt tycker vi...
Till slut blev det för varmt  så vi klev upp....in och myste vid tv...
Krutov sov ända till kl 9 idag...härligt.
Det enda nyttiga idag är en lång promenad...ute  i 1,5 timme...så härligt...plumsa snö och solen skiner. Hundarna var nöjda i flera timmar...så lugnt och skönt....
I dag skulle jag ha varit och träningstävlat... haft genomgång med det nya bevakningsgänget och avslutat eftermiddagen/kvällen med 2 djurprat men i morse var min kropp totalt slut...jag blödde näsblod och magen inte bra...så jag var tvungen att ställa in allt för säkerhets skull...med magen vet man ju aldrig när den väl börjar...det kan gå över men kan lika gärna gå åt helvete. Tråkigt men bara att acceptera...
Nyttigt för min kropp att ta det lugnt en dag...jag behövde det verkligen... 

Summan av helgen.... fest och god mat, tidig morgon, buss buss buss... ute kallt som fan,... bandy... buss buss sent.. trött..... bada ... snö storm.... lite vin.... kallt som fan.... sovmorgon... soffan... vila... näsblod... titta på skidskytte.... magen krånglar.... långpromenad... vila vila ... vila... tat lugnt.... trött....


må gott...nu ska jag fixa mat och sätta mig i soffan tror jag....hundarna och jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback