kramar tillbaka

Jag kan lova att det värmde:-) blev alldeles varm inombords när jag läste era inlägg...blev förvånad...av ngn anledning blev jag förvåndad att ngn ens orkar läsa det man skriver...fniss...

tusen tack i allafall :-) här kommer kramar tillbaka...

Måste få berömma krutov...vi tränade igår ohc jag började med krutte.... han var som en värre än värst... fniss... han for ikopplet så jag kände att jag måste nog gå i kurs.... lära min hund gå i koppel...
Tänkte att det blir nog ingen träning i dag heller... bara sitta och ta det lugnt... MEN kan ni tänkte er.. när vi kom in i tältet så skötte han sig så bra ! att jag knäppte lös honom och började med lite sitt fot...det gick kanon trots störning, så jag bestämde mig för att ta ngr steg coh han var jätte duktig vilken fin kontakt...och possitionen mkt bra...men vi gick bara ngr steg. sedan blev  det sitt kvar...och jag kunde nog gå 2-3 meter WOW ... han var så duktig...han var still hela tiden !... jag tränade sittningar som jag säger....  och det gick mkt bra.... vi tränade inkallningar och jag lämnade honom 5-7 meter och var noga med ingångarna...och det gick också mkt bra....fniss vad händer ? fniss fniss... han var koncenterad och lugn...vi avslutade med ligg och det går lite bättre och bättre....

Vad härligt !!! man blir lycklig av sånt här...och jag behövde verkligen en lycklig stund just nu... :-)

Kocco gjorde också mkt bra i från sig...Åsa körde igenom elit programmet  med oss och det ända hon strulade på var inkallningen....tråkigt...hon låg kvar....vi gjorde om det 5 ggr men gjorde lika alla ggr så om det är ngn som har bra tips så får ni gärna dela med er av det....
De sista ggr jag tränat har det funkat mkt bra men jag har gjort det utan komendering... så jag får träna det bara med komendering tydligen... spelade ingen roll att jag apade mig, tog fram bollen mm mm...efter hur mkt slit som helst... så kom hon väl då.....
Men i övrigt mkt mkt trevlig och utförde allt väl... hon är så behändig....
Jag tror mina hundkamrater börjar förstå hur hon är... de har ju krutte att jämföra med...

Dagen som var pest och helvete avslutades i allafall med lite kul... tänkte in te träna när jag var så nere men jag ska ju tävla i morgon så var ju lite tvungen till en genomkörare...

Sedan åkte jag till ulf och fick lite ömkan så jag mådde lite bättre.

Idag är jag hemma i från jobbet, varje morgon denna vecka har jag mått skrutt värre... och varje kväll... har trott att jag kommer inte att kunna kliva upp i morgon bitti... och varje morgon har jag mått så men hundarna måste ut, jag har tvingat mig att vara uppe och efter 1 timma har jag tyckt...nä vad fan,... jag går till jobbet...
Men i morse sa kroppen i från... jag kunde bara inte stålsätta mig... var uppe och gjorde samma procedur men jag gav upp.... nu har jag sovit lite ohc är väl piggare... 
Hundarna måste ut, jag måste åka och handla, barnen kommer ju coh det är TOMT i kylskåpet... så jag har inget val. Inte kul när man mår skrutt men det finns inga andra alternativ...  

tack för att ni orkar läsa allt dravel man skriver... men det är väl det bloggar är till för....fniss...
Jag känner  mig lite bättre till mods idag trots att jag är sjuk, men barnen kommer ju !

kramar om er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback