Träning

I går blev det träning i tältet. Upptakt först och genom gång av tält regler mm.
Sedan tränade jag kocco och hon var super taggad...hon gillar verkligen tältet...trots männiksor runt omkring så stor trivs hon där.
Vi tränade fritt följ och lite uthållighet i det. gick mkt bra tycker jag. Sändande till rutan gick också mkt bra. Dirr. apporteringen lite trögt men jag körde henne på längre avstånd och det var länge sedan jag körde det momentet så jag fick en känsla av att det var därför, momenten är inte befästa hos henne eller oss kanske jag ska säga...Körde flera inkallningar och det gick mkt bra...jag har ändrat lite i träningen där och det verkar ha gett resultat och det hoppas jag visar sig redan vid nästa tävling den 27 jan,....och gör det inte det...så gör det inget, jag tror på det jag gör och det tar tid att bygga upp en hund och få till en förändring...vad gjorde vi mera...hm...minns inte...men rolig var hon å köra...

Sedan var det krutovs tur...han fick vi börja med att bara vara och ta det lugnt... man ska inte ! hälsa på alla människor...man ska inte slänga sig ut och försöka pussa och häla på allt och alla...man kan vara lite still men det är jätte svårt... men efter ett bra tag och bara passivitet så lugnade han ner sig...jag bestämde då att  vi går till det andra tältet och provar lite...
Vad händer, jo han jagar upp sig och blir så yrig men jag satte mig igen och det tog inte lång stund förrän han lugnade sig och satt och tittade på de andra som tränade...
Han blev snabbt lugn så jag kunde träna lite, vi gjorde kontakt övningar, sitt fot övningar och vi försökte oss på ligg... Nu behöll han koncentrationen ganska så bra...så det känns at t fortsätter jag bara med stadga och att hålla honom lugn, och inte bygger upp förväntningar på arbete så kanske ma n kommer att få till det:-))
Jag har två underbara hundar och som är sina två raka motsatser... jag får vara så olika mot dom.....jätte spännande...jag kommer säkert att få lära mig en hel del...fniss fniss..
Jahapp nu är det fredags kväll och sonen är på skolan och arrangerar disco och dotter är hos mormor och har fått fria händer att beställa kläder ur ngn katalog...mormor betalar!...snacka om lyx....
Jag ska väl försöka få ihop ngt att äta men magen är katastrof så jag ve t inte vad jag vågar äta...jag är så less magen...IBS heter sjukdomen om ngn undrar... :-)
Sedan hoppas jag på att jag kan åka en sväng till ulf...innan natten tar vid.

ja gott folk...ha det gott i kväll...i morgon är en dag i hundens tecken...tjoho härligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback