löpträning

 i går peppade jag sonen att vi skulle ut ohc springa... vi har gjort det några ggr tidigare... idag fick jag honom att vi skulle ta 5 km turen. Han klagade lite först men då sa jag... Men jag som är sanne gammal och orkar...Du som är UNG och vältränad.....Han log och sa OK...

Efter 1,5 km... säger han ( jag har tätet) Är det långt kvar? Usch vad högt gräs det är! pust och stön
Jag tänkte men hur ska detta gå... han orkar aldrig. Han flåsade och stånkade så jag blev orolig.

Efter ytterligare 1 km börjar ha n klaga igen och undrar om vi inte är framme snart....
Jag berättar att vi snart kommer till ett ställe där mina hundar brukar kunna slänga sig i och svalka sig... vi stannar väl där då och vilar sa jag.
BRA sa sonen.
Nu var det så att det var ungefär 1 km dit... men jag peppade och sa ... alldeles strax.... nästa kruva osv... vips var vi där... hundarna slängde sig i... efter 1 minut frågar jag om vi kunde fortsätta springa och det var OK.

Jag tog tätet och ökade lite för å se om han hakade på och när vi hade ungefär 500 meter kvar så känner jag hur han bara ökar sin steg längd.. och drar förbi... jag hakar ju på tävlingsmänniska som jag är... men det är bara att erkänna... jag blev besegrad....fniss fniss

Han bara ökade och ökade och jag hängde inte med ! helt sjukt... Där fick jag för jag sprang å tänkte att han hade dålig kondis mm hur orkar han träna bandy osv... jag är 44 år och han är snart 13... orkar jag verkligen mer än han... så sprang jag och tänkte...bara att erkänna ha ha...

Det var bara så himla trist för honom... TRÅKIGT... att löpträna...där av tjatet mm... orken var det inge fel på kan jag meddela och än en gång fick jag en knäpp på näsan... ha ha Hur kan man tro att ma nska kunna vara i bättre form än sin son som är 31 år yngre och dessutom född med bandyrören på?!... ja .. jag slutar aldrig att förvånas över mitt  tankesätt...fniss ha ha men det är väl bra att man tror på sig själv ;-)) ha ha..

ja ja.... jag tror många gånger att jag fortfarande är 20 år yngre och tränad som man än gång varit... ha ha

ha en bra helg

Kommentarer
Postat av: Kajsa

way to go, daniel ;)

2007-06-16 @ 13:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback