oj vilka intensiva dagar

oj oj hjärnan är så fullmatad med nyheter så jag får nog sätta proppar i öronen så det inte sipprar ut:-)

En underbar dag i morgongåva för ännu en klipp/trim utbildning... mkt givande...

Sedan 3 härligt intensiva dagar hos Svartberg.
(fotograf)ni kan se flera bilder där.







Jag var lite orolig innan jag åkte då jag inte varit nöjd med honom den sista tiden... Men jag fick svar på alla ? så jag är mkt mkt nöjd. J ag känner också att vi kommer att klara av platån som vi kommit till... och även ta oss igenom hans sista könsmognadsperiod.
Jag har en plan... å det känns  tryggt.

Nu väntar hårt arbete här hemma med slutskedet i stallet... Vi väntar på hantverkare !!! hm... Jag har en del saker som jag måste hinna med denna vecka... för nästa vecka är jag borta hela veckan för min sista klipp/trim utbildning.

Jo... jo... fick ett samtal... där jag fick meddelande om att jag skulle förvänta mig en start i SM med kocco... förmodligen skulle en av hundarna i gävleborg börja löpa.... om det blir så... är det hårdkörning med kocco några veckor framöver....
Men vi är inte där än.... så vi får se.

Jo... fick ett annat samtal.... ett mkt tråkigare.... utan att säga för mkt då jag håller på "sekretessen" fniss
Men varför måste folk vara så hårda på sina hundar? Varför brukar folk våld när de tränar?... OM jag får se det med egna ögon....DÅ rycker jag in i allafall... men känns som jag inte kan göra det när jag bara ha hört det....
Varför kan man inte tänka som tränare att om hunden inte förstår hur  kan jag då som tränare göra för att den ska förstå....  DET är ju en utmaning för alla seriösa tränare... det är väl det som skiljer agnet från vetet....

Men man undrar också om de är så mot sina barn? om de är så mot kärleken i livet mm mm...Nä fy fan säger jag bara.
Träningen ska väl bygga på trygghet och förtroende... vi är ju ett team, vi ska sammarbeta....

Nog om det... ha det bra nu måste jag jobba vidare.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt det måste vara med en sådan gosig lydig hund..jag hade gärna velat ha en hund...men allergi här sätter stopp..ja ja man får vara glad ändå...så får jag ju titta på din vackra hund här..

Postat av: maria,shino,trixi

vilk snygga kort,det komer at gå kanon för dig me krutov,för han har så mycket "krut"i sig så han pallar med det mesta,kanon hund...ja,va tråkigt det kan va med folk som inte vet "hur"man tränar hund,själv så har vi kul när vi tränar,leker...så det är synd att nån ska göra helt fel..vem det nu är,å vart det va!!!

mvh.maria

2008-08-18 @ 20:25:34
URL: http://mariaohundarna.com
Postat av: Carina

Härliga hundbilder...man riktigt ser hur koncentrerad han är på sin matte.....imponerad.

SM i sikte, bara det säger vilken klass du har på din träning.

2008-08-18 @ 22:22:42
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Häller med.

Gillar inte tuffa metoder...hunden är ingen maskin , det är våran vän.

Och man kan ju undra hur dom är mot sina nära och kära om dom är dumma mot hunden.

Usch, får ont i magen på när man tänker på hur en del behandlar sina djur.

I sommar har man sett mkt tråkigheter i värmen.

Hoppas det går bra för din vovve i träning och tävling.

Ha de gott

KRAM

2008-08-21 @ 10:37:40
URL: http://affib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback