allt möjligt

har väl inget vettigt som vanligt.. jag är ur form... inget är speciellt kul.

Jag gjorde ett uppletande med krutov , tyvärr hann jag inte med kocco...mörkret slog till fortare än vad jag kunde ana.
Han var otroligt duktig, inte en gång (pepparpeppar) ville han springa ett extra varv och leka själv utan kom direkt till mig och lämnade...wow... 5 föremål på hur snabbt som helst... metall tog han också ... normalt är det inga problem men när han är uppjagad som han brukar ´kunna bli i uppletande så blir han lite väl het på metallen och leker gärna lite med den först...
Så det är väl den enda ljusstunden idag... dottern i huset lite upprörd på mig i dag och jag fattade ingenting... totalt noll...  det fanns inga ord, visste inte vad jag skulle säga... allt kändes fel... vad otroligt ledsen man blir ..Inte lätt att vara barn, tonåring det vet jag...Men det är tammefan inte lätt att vara mamma heller... om nu någon trodde det fniss fniss:-)

Sonen mår lite dåligt så han bad mig stanna hemma... jag hade tänkt göra en snabbis till en gemensam träningsparkering ... för att göra en platsliggning .... men han frågade så ödmjukt...snälla mamma... måste du åka...Självklart inte sa jag...Bra att du säger till sa jag .... det blir fler ggr för min del.
Han blir hemma i morgon.
Båda mina barn är så ödmjuka för det mesta och vill inte säga som de känner och tycker i VISSA sitvationer... (ibland kanske de säger för mkt fniss fniss) så när någon av dom säger att nä det där vill inte jag osv... då blir jag så glad... alltså... hm... förstå mig rätt... ibland vill man absolut int ehöra ett nej förståss...  det beror ju på vad det är... vissa saker måste man göra som tillexempel hjälpa till hemma... det kan det ju protesteras emot ...men det hör väl till... jag menade andra saker...

livskris... vad är det? vem bestämmer hur stor en kris är? hur ser den ut? hur länge varar den? vet inte varför jag skriver detta...men det bara flög igenom min skalle...
...fniss som det mesta med andra ord....

go natt

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Nej du, att vara mamma är inte lätt!! Jag har en fjortonåring hemma så jag vet hur det är...

Kul med uppletandet, tur att man kan få en ljusstund via hundarna. Vi kör mycket viltspår med våra hundar, men snön ligger meterjtock ännu så vi får vänta tills i början av juni.

~Livet i byn

Postat av: Pialotta

Ibland flyter bara orden på pappret;-) Visst är våra barn härliga och i tonåren är de ju bara som de skall vara.. alla hormoner flyger fritt fram, men visst sjuttsingen är man bara mamma:-)
Nu har jag ju vuxna barn som flyttat hemifrån för länge sedan och funnit mig i allt vad det innebär..
Kram o natti på dig

2008-02-21 @ 23:58:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Mia

Barn är barn, men barn är också människor...visst 17 ska man lyssna på dom. Ömsesidig respekt är inte så dumt..
Känns det bättre idag??
Kram till dig

2008-02-22 @ 04:43:07
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Pialotta

Hoppas du fått tillbaka lite av dig själv nu och att dansskorna är putsade och micken i ordningställd inför åter sång o danskvällar:-)
Kramar om o önskar en trevlig helg från ett blåshål i Skåne..

2008-02-22 @ 15:30:56
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kerstin

Ja du,det ska Gudarna veta att det är ingen sinekur med tonåringar alla gånger! Har 3 döttrar,den yngsta är 18 nu och jag är faktiskt glad att tonårstiden är förbi...Hoppas du känner dig bättre nu! Ha en fin helg!Kram

2008-02-22 @ 23:13:13
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback