från det ena till det andra

....händer väl inget här.... nu när jag bara är... idag hade jag bokat 3 djurprat men 2 ringde och avbokade... de var sjuka... hade samma symtom som jag... jag hade nog tänkt å avboka med det tar alltid emot att göra det tur de hann före mig...... den 3e ringde jag upp för att avboka då jag var osäker på hur jag mår idag...men hon blev så ledsen så jag lovade att göra ett försök i allafall....  dumt egentligen att fresta på min kropp... men vad gör ma n inte för djuren.... får hem å vila sedan...

Hundarna blir så glad varje gång ulf kliver ur sängen och jag ligger kvar...då vet de att de får komma upp och sova en stund med mig:-))... Ulf sover ganksa mkt här nu när han inte har sin son.... hundarna gillar inte det allt för mkt för då får de ligga på golvet (på härliga fällar men det duger inte)... jag har en säng som bara är 1 meter och 5 cm.....så det blir riktigt trångt om vi alla fyra ska tränga i hop oss... så i morse när hans klocka ringde kunde de nästan inte bärga sig...å vips låg de å snarkade bredvid mig...

Det är lycka det!:-)).... jag har alltid gillat å ha hundarna i sängen... de får en att komma till ro, de luktar så gott, de snarkar så gött...listan kan göras lång..

En del vill inte ha sina hundar i sängen och det är ju upp till var och en....  men jag vill :-))

i går på kvällen  fick jag rycka in å hjälpa en go tjej som hade problem med sin dragande hund... kunde inte låta bli fast jag var sjuk....  Hon hade fått rådet tidigare att hon skulle RYCKA och skrika NEJ....oj vad matt jag blir... vill man ge sin hund VIPPLASH och dålig HÖRSEL så ryck å skrik på...
NÄR det finns så enkla metoder...
Dumt av mig igen att inte ta det lungt...men det är svårt när man inte är sämre än vad jag är....å att det kommer och går...för ena stunden mår jag skit dåligt och har feber känns det som mm m å nästa har jag ont på det stället och mår illa som fan...nästa timme känner jag mig bra... mkt konstigt...

Det är ju så här.... om jag försöker påverka hunden är det viktigt att man...både hund och människa är i rätt energier och att man "korrigerar" i rätt tillfälle...

För är hunden rädd...då förstärker man rädslan i stället, är hunden arg...då förstärker ma n det arga i stället, är hunden glad....då försärker ma n glädjen i stället....osv....  OM man går in och "korrigerar"  i en sådan sinnestämmning...om ni förstår hur jag menar...

Här kommer en bild från gården när jag rastade hundarna...lekstugan
image276

vår isbana och grillplats:-))

image277

i kväll har sonen match mot bollnäs.... hm..hoppas alla är friska... det är ju inte kul att möta dom i vanliga fall när truppen är fitt for fight... å är flera sjuka då kan man lika säga tack å hej.... fniss... de är alltid svåra å möta och vi har alltid spelat mkt bra mot dom men v i lyckas inte vinna...av ngn jäkla anledning.... synd om grabbarna ...men i kväll är den är ny match och nya förutsättning... man måste våga tro och hoppas... hoppet är väl det sista som överger en eller hur:-))) fniss...

Å om jag känner mig rätt...så finns jag på plats trots att jag är sjuk.... peta i mig en alvedon så går nog det bra....

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Härligt att se den vita snön.. den har inte alls semestrat här denna vintern.. Nu ser vi vårtecken i Skåne:-)

Postat av: ejmis

Är det gula huset ditt?? Vilket härligt hus!

2008-02-12 @ 13:40:58
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anna

Härliga bilder. Skulle också vilja ha hund. Men här är allergin det som sätter stopp. Bor du i den där fina gula villan? Nice.. =)

2008-02-12 @ 14:35:47
Postat av: Carina

Diggar er lekstuga..den är jättecharmig ;)
Förstår att du gärna vill prata med hund fast du inte riktigt orkar när du hör problem.
Men det är väl så att den "gammla skolan" sitter kvar hos många ännu. :/
Min lilla raggsocka är så superkänslig för tillrättavisningar, det är mest räddsla bakom så man får verkligen ta det lugnt med det.
I går kväll så rev hon sönder en liten nalle som är hennes. Jag sa med lite mörkare röst (ej hög) att så får du inte göra, det räckte för att hon skulle sluta och hoppa skammset upp i soffan istället :/
Men mer följsam hund har jag aldrig haft, hon går som en skugga vid min sida när vi är ute på.
Det som känns tråkigt är att hon tar långtid på sig att lita på främmande människor.
Men det har ju sina förklariga skäl.

Krya på dig
kram från Carina

2008-02-12 @ 16:48:48
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Carina

Glömmde säga att gardinerna skulle min son gilla....inte lätt att hitta gardiner med traktorer på ;)
Kor (porslin) har jag haft fullt med i köket innan vi rustade där...men de gick till slakt när nya tider blev som för många andra kor :/

2008-02-12 @ 17:21:48
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia

Oj, hur många gggr ser man inte detta, att folk rycker och sliter och skriker till hunden. Här där jag bor är det nästan ingen trafik och varje dag ser jag från rökrutan (balkongen) folk som är ute och går med sina hundar och beter sig precis så där...trist!

2008-02-12 @ 18:34:25
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Carina

Vilket hus, så otroligt fint det är!
Är det erat hus alltså?
Lekstugan är ju superläcker,
så där vill jag också bo :-)
Jo visst tänker jag smaka choklad
på torsdag, absolut att jag ska :-)

2008-02-12 @ 20:52:49
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback