Man har alltid ett val

Några kloka ord, dels från kursen jag gick för ett tag sedan och från mina egna tankar...
Jag har skrivit i Jag form först, sedan DU form ...MEN så klok är jag inte att jag alltid tänker så här;-) fniss... men det får en att fundera lite...

Alla har två val idag.
Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dåligt humör.  

- Jag väljer att vara på gott humör.

Varje gång det sker något dåligt, kan jag  välja att vara ett offer eller dra lärdom av det.  
Jag väljer att dra lärdom av det. 

Varje gång någon kommer och klagar hos mig, kan jag välja att acceptera deras klagan eller jag kan välja att peka på de positiva sidorna i livet.  

- Jag väljer de positiva sidorna i livet. 
 
Är det så enkelt? 
 
Det ÄR det,  Livet handlar om val. När du tar bort allt runt omkring är varje situation ett val.  


DU väljer hur du vill reagera på situationen.  
DU väljer hur folk skall påverka ditt humör.
Det är DU som väljer om DU vill vara på bra eller dåligt humör.
Till syvende och sist är det DITT val hur DU lever ditt liv.     
 


Kommentarer
Postat av: Carina

Säger det samma:
Den är SÅ bra .
jag nyper den till min blogg och länkar dig.
Okey?

Postat av: ejmis

Det var kloka ord =)

2008-01-21 @ 22:34:56
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback