tävling

i dag har man tävlat...det är så jäkla skoj...jag LÄNGTAR till nästa tävling... tyvärr ingen inbokad.

Jag är jättenöjd med honom då han hade full fokus på mig och han var pigg, glad och mkt mkt mkt alert... krutburk :-)
Tyvärr råkade jag trampa på honom i läggande under gång så vi nollade det ...hur fan kan man göra det...för mig obegripligt...men jag lyckades i allafall.....hm skit kärring:-)
Å den kära platsliggningen som gått så mkt framåt.... han la sig mkt fint, han låg ner med huvudet när jag lämnade honom, inget som jag komenderade men han gjorde det ändå... han var lugn och jag kände...ja detta går vägen  i dag ... han var så fokuserad på mig.................. trodde jag..........

Grann hunden låg men hunden bredvid den flög upp och gick till sin granne... och det blev bus och lite morr... DET blev alldeles för mkt störning för krutov så han gick upp också...TYVÄRR....så... det är bara att träna vidare på vanlig platsliggning och sakta börja lägga in störning... det har jag liksom inte kommit till än...men hade hoppats på att få slippa men men...
Jag är så nöjd ändå och efter tävlingen la vi hundarna och det gick jätte bra och jag bad en tjej gå min sin hund bakom mig fram och tillbaka och det gick kanon så den störningen klarade han.... 

Vi är på gång och jag ska träna mkt liggning här nu för jag längtar verkligen på att få tävla mer...

Jätte kul också för krutovs mamma som blev lydnads champion i dag hurra hurra hurra:-))))
Jätte kul också för andra edsby ekipage som det gick bra för ingen nämnd ingen glömd.... grattis grattis:-))

Kommentarer
Postat av: Mia

Jätteroligt för er att det trots allt gick så bra! Det ligger ju så mycket jobb bakom...*L*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback