en hel del salig blandning

Gla midsommar på er:-)) har haft fullt upp med utbildning så detta är första ggn jag sitter vid datorn seda njag kom hem SENT på torsdags kvällen....

E n kort summering
 måndags morgon finner jag 2 tranor ute på gården... de blir dock rädd när jag ohc hundarna kommer ut så de flyger i väg... kanske om ni zomar in så kanske ni kan skönja tranor som bär iväg... J ag ohc krutov är i allafall på väg till Uppsala /morgongåva för utbildning... en mkt vacker morgon...

 jag och krutov ute och går i morgongåva... hittade en fin park med gamla   som jag tycker är så häftiga...

En gullig sak som utspelade sig första dagen i den stora staden.. jag och krutov var ute  ohc gick då han tvärnitade och stannade och tittade på en stolpe..... den tickade.... (övergångställe) ni skulle ha sett krutov när ha n stannade ohc tittade och lyssnade på stolpen som  tickade så ... upp och ner.... snacka om lantis hund fniss fniss.... fanns inga rädslor utan han såg bara så undrande... fniss..

Jag har klippt hundar från kl 10-19 och på nästan all ledig tid före och efter har jag ängnat åt krutov... vi har gått promenader och tränat lydnad....  tack Sanna för lånet av lägenhet... jag lovar att återgälda....

En mkt lärorik vecka....

Väl hemma sent sent på torsdag kväll åkte jag till kärleken som har hjälpt mig med kocco.... hon blev lätt hysterisk...

Midsommarafton bjöd på en mkt fin och vacker morgon... jag plockade fina  åt "mormor"... å det kändes mkt skönt att vara hemma på landet igen.... hur fan kan man bo i staden... pust....

I går skulle vi grilla och ha det så mysigt ulf, jag och daniel.... ... klart man väljer rätt tidpunkt till grillning... sol,...SPÖREGN och blickstar ohc dunder (ecks fungerar inte på mitt tangentbord)

Senare satt jag och lekte med kameran...  och smuttade på gott   det blev kanske 2 glas  var på hela kvällen ....

Dagen i dag har bjudit på en skön dag ... hemma på ... Ulf har börjat riva i stallet och är klar där... nu ska det reglas mm... tack för att du finns kärleken min:-)

När vi höll på ute kom syrran ut... har ni ätit lunch? nä sa vi.... vad bra för jag har gjort lunch åt er...så vi blev bjudna på lunch och fika... gott gott :-))

I kväll har vi gjort ett nytt grill försök... grillade kycklingfile... denna gång höll han bara på att blåsas bort,... maten fick även i kväll ätas inne... härligt med svensk sommar...:-))

Nu SPÖ REGNAR !!!! det och blåser storm... tur man är tant och kan tillbringa en midsommar dag hemma med familj och slöa vid tv...

i morgon kväll bär det iväg till uppsala trakten igen,...men denna gång för 3 dagars hårdträning med krutov i lydnad... så kul....

huj så länge...hoppas ni har haft en härlig helg ni också:-))

Kommentarer
Postat av: Carina

Dålig tajming för grillning för er :/

Jag upplevde gårdagens väder ganska bra jag...men det var nog väldigt lokalt skurarna kom.

I morgon hade vi tänkt oss en sväng till Furudal och leva husvagnsliv så då SKA jag ha bra väder....får nog kika in på Af och kolla hur vädret blir :/

Postat av: Kajsa

Oh, har ni redan börjar riva i stallet?! men så spännande :D

2008-06-23 @ 19:20:17
URL: http://ashima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback