Lördagen

Eftermiddagen utspelades enligt följande..  där jag öppnade mkt starkt;-) ohc träffade en lerduva med ulf gammla husqvarna ala 1873 i årgång.... jag kan meddela att jag kom 2 i damklassen med totalt 7 poäng ( inte mkt, jag lovar) men resultatet är mkt bättre än i fjol.

Ulf presterade mkt bra och höjde sitt resultat från 11 p i fjol till hela 32 i år ... bra älsklingen:-)) bössan är INTE lätt att skjuta med.
 härlig bild tycker jag,...krutröken ger lite krydda i bilden.

Vi som gick i lag var jag, ulf, pontus och ove.

när vi skjutit klart ohc fått njuta av det goda fikat som alltid vid Nybovallarna så begav vi oss till FLÄT för Flätmästerskap i fiske..
 som började med maskletning,... tur jag ansvarade för kameran....

 ulf fick serva mig med maskpåsättning , jag vägrar göra det, skitäckligt och stackars masken...


  en mkt vacker eftermiddag som ibland blev nästan en plåga bland alla små fråt som attackerade en.... fan vad biten man blev...

Tyvärr så fick ingen i vårt gäng napp men fina priser ändå fick vi
Tack Åke och Marianne för en fin dag vid Flättjärn.


Kommentarer
Postat av: soffie

ÅÅ va roligt det verkar va.

Jättefina bilder du har att visa i dag!!

Postat av: Helena

Synd att inte få vara ifrd för de f...de insekterna.

Annars är det ju så härligt nu. På onsdag ska det bli ännu bättre har de lovat. Jag börjar min semester nu så det ska bil så gott.

Ha en skön kväll.

2008-06-29 @ 20:47:19
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Mia

Gillar du inte de små flygfäna??? ;-)

Kan säga att det finns gott om dom vid Mårdseleforsarna där jag jobbar i sommar, hugaligen! :/

Härliga äventyr du är ute på och vilken otroligt duktig hund du har...eller rättare sagt, duktig förare... L

2008-06-30 @ 09:35:13
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Känner krutröken hit....hur länge sedan som helst jag sköt lerduvor..men det gav små kickar när man träffade dem :)

Så Flätmyggen var bittsk av sig.....men det är vackert där uppe.

2008-06-30 @ 10:27:16
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback