härliga vår

Trots nästan ingen sömn för vilken natt i ordningen (tappat räkningen)  så känner jag mig piggare än vanligt:-)
Det är vårens förtjänst.

Idag är jag ledig... har djurprat, en hund och en pagegoja....

Efter det ska jag och en hundkompis ut i skogen och träna lite längre spår... 2 km.... med 6 föremål utefter spåret...

Jag vill så gärna se hur han reagerar när han får ett långt spår... nog för han har gått över kilometern tidigare men inte så långt....
Till helgen är ju det stora provet... så jag vill belasta honom lite idag...

Jag vill också tacka alla underbara vänner, bloggvänner och hundvänner för alla grattisar jag fått i och med "segern" :-)) även om vi inte vann... så var det en seger....
De som känner mig VET hur mycket jag har tränat platsliggning och vilken otroligt låååång tid och sakta jag har fått gått fram.... Nu är det bara att hoppas att poletten trillat ner ....:-)

I går tränade vi platsliggning med 1 st främmande hund och kocco på andra sidan honom... Vi hade även belastat med skott... 5 st... Han låg som en fura...  ... det är bara att fortsätta träna och belasta honom med större och större svårigheter....
Gjorde även ett uppletande igår ...som strulade lite faktiskt....men han löste det till slut... och avslutade eftermiddagen med en ljudmarkering som var mkt bra...
summan av gårdagen var   ...... efter 4,5 timmar i skogen med hund och trevliga kamrater så kan det inte bli annat än KANON....

( jag fick smita tidigare från jobbet för att hinna träna hund....;-))  stackars mig;-))  tur jag har snäll chef)

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Grattis till framgångarna! Ha en bra dag!

Postat av: Scaniatjejen

Stort grattis! Så himla kul att det gick bra för er! Förlåt att jag inte svarat på din kommentar förrän nu, har varit fullt upp utanför "datavärlden".:-) Måste bara berätta att jag fått vara stolt över min Morris också. Från att ha avskytt badrummet och badkaret hoppar han nu i självmant när jag säger varsågod. Han är god som guld och eftersom såna grejer gör mig så glad förstår jag din lycka att det gick så bra för er.:-) Lycka till med spåret, låter spännande!

2008-05-06 @ 19:27:10
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback