bandy bandy bandy

oj oj... söndagen var det bandy för hela slanten, ja nästan...
Kl 9,00 spelade sonen första matchen med p16...  hela laget spelade skit... tyvärr en förlust mot bollnäs... känns extra hårt ibandy hjärtat...fniss fniss (jag skämtar)
Sonen fick prova på att spela på mittfältet i denna match, han gjorde en bra insats i den nya rollen.

efter matchen for jag hem och började hjälpa ulf med att sätta in innanfönster i "stallet" alltså mitt trim....  vi jobbade och slet...  (alltså inte vanliga gammla innanfönster utan special fönster för att bibehålla den gammla känslan men ändå vara effektiva och hålla kylan utanför)

Nästa match spelades runt 15 tiden.... då vann de. De mötte rättvik... i denna match fick han prova att spela back... även denna match helt klart godkänd insats.... 

Hem och fortsatte med fönstren.... lagade mat, fixade hundarna. Började dammsuga skullen... pust så tråkigt för dammsugaren bara krånglade...hm jag lovar... jag blir 3 år på direkten... maskiner ska bara fungera...

Nästa match började 19,45, de mötte Falun.... Byn var tvungen vinna med 4 mål för att gå vidare i cupen.... de ledde med 5-0.... Sonen denna gång fick spela på sin plats... halva... ett mkt bra jobb....
I andra halvlek tror jag det var... blev lagen trött med stort T.... det var inte mycket som fungerade och tyvärr fick falun ett mål som gav dom extra bränsle... de knappade in och trots att våra pojkar vann så var de besvikna...för falun lyckades göra flera mål så det var väl 2 mål som saknades för att gå vidare i cupen....

Ja om inte sonen somnade ovaggad så vet inte jag:-)) 4 matcher på 2 dagar plus 6 extra hårda träningspass på 5 dagar borde göra kroppen trött eller?...men nu är det vila i 2 dagar..

Anna och jag ska försöka få till en dag ledig tillsammans då vi ska åka till Gävle för att kolla balklänning... det blir så spännande... men svårt.... att det kan vara så svårt att få till en dag tillsammans...


Solen skiner... kan det bli bättre?

må gott därute

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag förstår att ni har svårt att få ihop tiderna, det är ju full rulle på dig jämt! S

Postat av: ejmis

Svar: Blåtiran fick jag efter att jag tog bort födelsemärken och det gör inte alls ont.

2008-11-17 @ 18:06:05
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Carina

Lite snö skulle göra det hela ännu bättre :-)

2008-11-17 @ 18:14:31
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hi, hi! Förstår att det sved i lilla hjärtat att förlora mot Bollnäs!

Kom du iväg på ljuspartyt?

2008-11-18 @ 14:14:47
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja men du vet ibland måste man ju förlora lite för att det ska bli kul att vinna...jag försöker trösta lite :) m mm hårda grabbar det där...det tar på krafterna att spela bandy.

2008-11-18 @ 15:43:33
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Balklänning !!1 Så kul...

Jag följer gärna med och spanar... ;D

Kram

Margaretha

2008-11-19 @ 16:38:08
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback