häng med på ett litet spår

Under tiden jag satt igår och använde hjärnan så himla mkt ( mitt tidigare inlägg tog på krafterna fniss) så "låg ett spår"....
Jag hade "sprungit" ut ett spår från min trapp ner över gården, ner på åkrarna in på gården igen ... kanske ca 500 meter fick jag nog till det... inte långt alls men vad gör man när skogen är full med snö...

(vill bara säga... jag tycker att när man tränar hund ska hunden få förarens all uppmärksamhet och inte göra som jag gjorde... men jag gjorde det för skoj och bara för denna gång....)

Jag tog med kameran för att ni skulle få möjlighet att följa med så häng med nu....å gör som jag...njut av att se hunden använda nosen... det är så kul tycker jag
   
där ligger första apporten     där nöp han den andra apporten  efter ett hitt av ett föremål så får han belöning och han blir så het på spåret... här vill han iväg . men inte förrän han är lugn får han fortsätta   
här hittar han ett metallföremål   
en träapport, ta den matte så jag får fortsätta...     här sitter vi och väntar efter en fin markering av apport... han ska bli lugn ni kan se mina fotspår i snön i högra hörnet på kortet..
å så skrek kameran att batterit började ta slut... fick stänga av ett tag, så nu får ni bara slut bilderna    å sedan dog kameran så jag fick inget kort på när han tog slutet som är ca 40 meter längre fram...

Han gjorde det riktigt bra speciellt i början av spåret då vi startade vid min trapp... Jag själv hade gått flera ggr där på morgonen, syrran och kalle såg jag vid tillfälle korsa fram och tillbaka, morfar och Thomas hade också varit och gott där... så han var riktigt duktig efter vinter vilan...:o)) tycker jag i allafall...

Men visst var det lite kul då?! fniss å hänga med på en litet litet spår.... men då kan ni tänka er hur jäkla kul och spännande det är när man går i "djupaste skogen" ...fniss det är så kul.
Ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: ejmis

Duktig vovve!

Postat av: Mia

Gud vad duktig han är!!!! Idag mår man som man förtjänar, kan jag säga...nädå, det är inte riktigt så illa, men nog känns det att man varit på fest, när man inte är van L

2009-04-12 @ 08:38:32
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback