dags för uppdatering, lite smått och gott

Är nog lite piggare nu, ingen feber i allafall... efter jobbet har det varit  mina hundar först och sedan vila och soffan... så trött jag har varit. Men nu har jag nog ingen feber i allafall.

I morse 05,50 ringde klockan...
(Hundklubben har haft tävlingar och jag ställde upp för att "springa" spår i dag på morgonen)
Att springa spår som vi säger innebär inte att man behöver springa... man går faktiskt... så härligt i skogen i morse...regnigt ja visst... men med rätt kläder och en kanna kaffe... så är det ok,...
Efter allt "springande" så stannade jag och hundarna i skogen och hade kul... och drack kaffe förstås...
Nema och Uno mötte vi i skogen, då Nema också hade "sprungit" spår.
Så här kul hade hundarna i allafall.
 krutov och uno leker

Härliga hundar i trimmet har det varit.. Mycket tovutredningar har det varit denna vecka. Det är pilligt och jobbigt för hunden... För det tar TID.
  en liten smutsig kille som jag "grovklippte" först och sedan badade... så här såg han ut efter badet... ser ut som han har mer päls efter första klippningen...fniss  och så här fin blev han när vi var klar...
 å efter  han klev in själv i buren för att vila
 å efter  ...  å efter
 Molly ända tjej på trimmet denna vecka
 å efter ...  å efter, men ett måste att spara ögonbryna...  den här killen hittade också buren själv och gick in...
 å efter

En del kom bara för att få klorna klippta, öronhåren dragna, tovor på öronen utredda listan kan göras lång... ngr av de hundarna visas här...



Kom ihåg,... låt inte din hund gå omkring med tovor... det blir smutsigt, fuktigt, bakterier och hunden får stort obehag av den. Den kyler också... bättre att en hund är kortklippt än har lång päls med en massa tovor..... Det är inte bra för hunden....

Nä nu ska jag försöka byta luftfilter i bilen... har aldrig gjort det förr,... vet heller inte om jag vet vart det sitter i bilen... men jag ska öppna huven... fundera  och kliva mig i huvudet så ska det nog lösa sig... .. det vore ju kul om jag lyckas hitta vart det är först en gång... å sedan klura ut... HUR gör man... för att sedan kunna VERKSTÄLLA... fniss...
Ni får kanske en rapport...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback