skönt att vara hemma

men himla kul att vara borta på turne så där... bara hund hela dagarna lång.
Eftersom jag inte skulle träna krutov så hade jag chans att fotografera mina kamrater när de tränade... men kameran låg så fint i ryggsäcken så...
tack Agneta för dina bilder du skickat till mig.

Här sitter vi och pratar igenom vad vi gjort och vad vi ska göra efter pausen. och fikar förstås.



Dag 2 när vi hade lite enskild träning så gjorde jag små enkla övningar med krutov så han skulle bli glad och lite tillfreds.
Då passade jag på att göra en dirrigeringsapportering, den är ganska så skonsam för kroppen och krutov älskar den... Här står han vid kon och väntar att bli dirrigerad ut för att hämta apporten. Se så laddad han är... min lilla krutten :o)
 

3 underbara dagar av träning,... man lär sig så himla himla mycket varje gång man är där.
Deras sätt att träna passar mig otroligt bra.
Det går ut på att hitta glädjen, samspelet och få hunden att ta lite ansvar för sitt agerande och sina belöningar.
Glädjen och det spontana är så viktigt.
Ofta har man för mycket ordning och reda på hunden så hunden tappar lite gnista.
Ordning och reda kommer med tiden...återigen...glädjen är viktigast.
Inga hårda nypor mm

UR BRA KÄNSLOR kommer BRA BETEENDEN


Så här glada var krutov och kocco dagen efter när vi hälsade på strannastugan för en lugn promenad.





Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in

Vilken härlig helg för dig..så trevligt och hur bra som helst verkar det ju..så roligt..glada hundar oxå..

Postat av: soffie

Å vilken mysig dag å va fin din hund är,

Må gott

2009-08-16 @ 21:04:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Matte och vovve var nöjda ser det ut som....det var ni väl unnt :)

...jo, jag var in och tjuvläste din dotter blogg, hon tar ju så fina bilder...men den här gången fick jag en historia istället...fniss ;))

2009-08-17 @ 18:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback