lite mera under kontroll

Har en paus... nyfiken å se om bloggen fungerar.. det jag skrev i morse har inte kommit ut? konstigt.. kanske läggs ut nu när jag lägger ut detta...
Ja ja skit samma...

Ska snart ut i skogen och träna lite hund... inte mina men andras... men det är nästan lika kul :o))

Anna har äntligen hittat skorna till sin balklänning...så skönt... vi har också fått hjälp att fålla och pressa klänningen... TACK GODE GUD...

J ag ser mig själv stå där och försöka mig på att pressa en balklänning....  så kommer en katt och stryker sig förbi... klänningen full med katthår... eller kanske busolga sätter klorna i den... jag tappar järnet och gör en reva,... eller fastnar så järnet bränner  tyget...  krutov kommer och ska vara go och dreglar på klänningen... NÄ gu så skönt och slippa det dädr.... fniss fniss ... inte heller min starka sida att stryka och pressa... jag känner hur de grå bara ökar av bara tanken...

Nu är det bara resten kvar tills det är BAL...

Bal på Hofburg i
Wien, målning av Wilhelm Gause (1900)

Bal är en typ av högtidlig tillställning med pardans.


Kommentarer
Postat av: Anna

du kan ju tänka dig hur nervös jag är för att lilla Nelly ska smita in i garderoben om man råkar glömma dörren öppen. klänningen hänger liksom för sig på en galge och hon skulle ju inte tveka att klättra uppför den!

Postat av: Carina

Mmmm... jag kommer ihåg precis för ett år sedan då min dotter skulle på bal och ta studenten :)

Att stryka balkännnog slapp jag tänka på...är nog inte betrod till det heller.

2009-05-26 @ 18:11:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback