1 a advent

SÅ HÄR såg det ut i december i fjol... underbar härlig vinter... så som en vinter ska vara tycker jag...
Tyvärr ser det inte ut så nu...... mörkt, grön gräsmatta, lerigt, slaskigt mm mm usch ja.





Sitter med en kopp kaffe här... gruvar mig... har inte fått upp stakarna än...  JAG var på tant fest igår... fasiken vad "hon" festar nu för tiden...hm 2 helger på rad här... hur ska detta sluta;o))
Kom i säng halv 3 i morse... och mina hundar väckte mig strax före 8...suck.... börjar bli för gammal för sånt här... he he fniss...skämtar... ja ett försök till det då...

Kaffet som jag  har pimplat hela morgonen har inte gjort mig nå piggare, är lika seg ändå... väntar på att anna ska vakna... funderar... ska jag göra ett ryck med stakarna? eller gå ut med hundarna? sitta mera här och sega? orka? vet inte? suck....
låånga kablar har jag i vanliga fall men nu känns de milslånga...

Festen igår var mkt trevlig med mkt skratt precis så där som jänter bara kan... vi gjorde våra egna plankor, käkade och vi mådde så gott...
Roliga lekar... fniss fniss... som tog fram hornen i pannan på "vissa" då da... he he fniss
Tack brudar för att ni finns och är mina underbara kamrater i vått och torrt...fniss fniss
Nä men ååå vad slut jag är... blir bara svammel...

ha en bra 1a advent i allafall.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ha en fin första advent.

Postat av: Carina

Ja men nu vill jag har snö i mängder som lyser upp detta gråa trista väder vi har, gräsligt verkligen! Tror jag behöver ljusterapi snart för att inte bli tokig!

Ha en go advent :-)

2009-11-29 @ 14:39:28
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Anita

Härligt att ni hade skoj igår. Nästa gång är jag också med.

Du, det blir jul även om inte alla stakar är på plats. Är inte färdig ännu jag heller. Snön kan vi tyvärr inte styra över men man kan ju göra ett försök....

Sköt om er!

Mvh Anita

2009-11-29 @ 16:28:16
URL: http://www.njupaallens.se
Postat av: soffie

å va vacker bild på snön å på vovveen,

ha en goo 1a adventskväll

2009-11-29 @ 17:48:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Svamla på du, jag sitter bara och småler åt dig L

Hörru, det är ingen snö här heller, måste kolla hur det såg ut i fjol...

2009-11-29 @ 18:03:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning Kats o tack för dina goa rader hos mig!

Jag mår lite bättre dag för dag...men tid tar det.

Dina fester med goa vänner låter underbara tycker jag...jag minns inte hur man gör!

Men jag minns att första advent förra året var bra mycket vackrare än i år...grr!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-30 @ 08:29:12
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback