Årets första spår :D

Mmm så himla härligt... Äntligen spårmarker... visst lite snö men helt ok. Idag gick jag ut årets första spår till Qasper. Jag och hundarna gick en skön timmes promenad under tiden "spåret" låg....

Hade 7 st föremål,  trä, metall och tyg... Han var mkt mkt noggrann i spåret och gick nog ganska så exakt i kärnan...  alla föremålen hittade vi och det var bra gjort då det blåser rejält idag...

Alltså detta med att spåra ... det är bara så himla kul...

Lite bilder från gårdagens promenad då jag var helt lyrisk över stock och sten tyckte det var sååå vackert ? Hm, nu när jag tittar på bilderna fniss, ser jag inget vackert alls... men igår... så härligt att känna "marken" och SE naturen utan snö... :D

  nog för att det finns snö kvar också
 och här gick snön upp på vaden....  och en rådjursfot hittade vi också....

Ja nog allt är "lillebror" i spökålder  allt.... suck fniss... igår skulle jag skura golvet... ställer fram hink och mopp... sonen ropar så jag lägger ifrån mig moppen... går in till sonen och hör strax efter... morr och skall... lite så där från magen... Tänk vad jag funderade på vad som hade hänt... går lugnt tillbaka och upptäcker att Qasper är jätte bekymmrad över moppen som ligger så farligt där på golvet...

HUR ???? många gånger har jag inte skurat golvet och hur många ggr har inte moppen legat där på golvet... Ja jag säger då det... ha ha...
Så det gäller att ha lite tålamod och förståelse för att allt inte fungerar som det ska... just nu :D

må gott och ha en bra helg

Kommentarer
Postat av: maria och aston

Haha, härligt att läsa om Qaspers "mopprädsla" - dom e ju för roliga med sina nojjor. Aston upptäckte en "farlig" sten igår kväll - den har ju heller "aldrig" stått där... Tur att det går över och som du säger man får ha lite tålamod just nu men så goa dom är Q-killarna!!!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback