Lillebror så duktig

Härligt pass igen. Tränat Qasper igen och jag som "klagade" lite på honom i helgen måste genast ta tillbaka detta NU... Han har gjort 2 riktigt bra träningspass. I allafall för tillfället har retriverhjärnan skärpt till sig och bomullen i öronen är för tillfället också borta... :o)

Platsliggning fungerade mkt bra 3 min. Med en hel del störning idag. Ute också för första ggn... Har ju haft förmånen att träna "inne" hela vintern.
Fotgåendet mkt mkt bra...
Läggande och ställande under gång börjar vi få till riktigt bra...
Sändande till rutan lika så...  Det är ett moment som vi måste träna ofta ofta för annars så minns han inte....

Vi tränade också framförgåendet ... och äntligen för 2a dagen på rad har vi tagit mellan 2-6 steg ungefär... Har kanske tränat detta vid max 7 tillfällen sedan i januari... så att han minns det är för mig en gåta... Jag använder shaping och för 3 pass sedan så kunde han inte gå... han fick belöning bara han tittade i rätt riktning...  Nu börjar han verkligen förstå... härligt. Verkar som proppen släppt.

Helt sjukt så bra man mår efter ett träningspass med hunden...

Hoppas ni mår lika bra..

ifall ni undrar vad shaping är så skickar jag med en länk där ni kan läsa :o)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shaping

Kommentarer
Postat av: Maria

Idag när vi precis hade avslutat en lååång härlig galopp ute i skogen sa jag till mina kompisar att det är få saker i livet som kan slå detta! Men, de var snabba o sa (hundmänniskor som de är) att det ska väl vara ett riktigt lyckat träningspass med hunden då, o jag kan ju inte göra annat än att hålla med :)

Postat av: Maria och aston

Härligt Kats!!! Jag kom också på mig själv med att jag klagar så mycket på Aston just nu - alltså "klagar" med glimten i ögat! Men så glimmar han till och man blir såååå nöjd för dom har det jobbigt nu det märks att det går runt i huvet och att han jobbar hårt med att fokusera, ibland lyckas han ibland inte. Men grunden i våra Q-pärlor är ju så bra så när dom kommer igenom det här blir dom ju så bra! Den där härliga energin ska bara komma ut på rätt saker :-)

2010-04-10 @ 17:38:20
URL: http://tollaraston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback