Iakttar

I går hade "vi" träningsmatch på ÖN. Jag är alltid med på killarnas matcher och jag har följt dom sedan knattetiden...
Måste få säga att det är super härliga killar.

I går fick vi inte ihop lag då flera var bortresta och några sjuka. Vi fick låna en kille född -96 ( våra -94) jättekul att han ville. Sedan så fick vi låna en  kille från Söderhamn. Han ska nämnligen gå bandygymnasiet här och kommer att träna med våra killar från och med skolan börjar i augusti. Hur som helst...

Vi ledare välkomnade honom så klart och när vår tränare drog lite hur vi skulle spela eftersom flera var borta så fick vi möblera om i laget. Min son fick träna att spela libero bland annat.

När ledaren kommer till fasta sitvationer så frågar han vem ska ställa upp som ex vänster skytt... Några säger sitt namn... Någon mer säger ledaren? Då säger flera av våra killar... Men du markus... du kanske vill...
Flera gånger uppmuntarar våra spelare honom att ta för sig.

Den här killen var för mindre än en vecka sedan en "bitter" motståndare då vi fick stryk i vår sista hemma match när vi mötte Broberg. surt sa räven.

Ja det värmde i mitt modershjärta att se killarna "bjuda in" honom i gänget...  Han verkar vara en ödmjuk kille också så det kan nog bli kanon kul nästa säsong.

Vill bara tala om att det finns hopp om våra ungdomar ...fniss fniss...

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmm du det är väl sååå härligt med sport..så friskt och berikande..även för dem bredvid banan..jag kan tro att du lever dig in i matcherna och har väldigt skoj...

Postat av: Lasse

Fantastiskt! Det känns som om "Edsby-andan" genomsyrar hela föreningen från A-laget till minsta knatte. Det visar väl inte minst A-lagets insats att bjussa på kostnaden för en supporterbuss till Lidköping i sista kvarten.

ENORMT STORT!!!

2010-03-11 @ 18:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback