En dag i trimmet

Kocco och Qasper får ju följa med när jag jobbar. Ibland får de stanna hemma. Men igår var en dag där de "jobbade". Kocco är måttligt road och kryper in i sin bur

 ska mkt till innan hon kryper ut därifrån :D
Medans Qasper har fått för sig att han vill INTE vara i "hagen"... Han hoppar över hela tiden. Han kommer till mig och jag säger åt honom och leder honom tillbaka. Andra ggn han hoppas över och då står jag och passar lite men jag hinner fasiken inte med,... så kommer han inte till mig utan det ser ut som han "går och visslar" och han kan lägga sig under bordet, ställa sig och titta ut mm. En riktig liten luring är det.

Igår gav jag upp i allafall, han körde med uttjatningsmetoden på mig.  Jag får ju inte lämna kundhunden på bordet så jag fick helt enkelt se mellan fingrarna.

Så här gjorde han igår. Han gick med lite lågt huvud, sneglade lite åt mitt håll för att se min reaktion, såg ut som han visslade och var fullt sysselsatt... fniss han är ju för SÖT... hur som helst. Nästa gång jag tittade till satt han här... satt och titta åt mitt håll.... SKA TANTEN SÄGA NGT ? eller...
 han la sig efter en stund.... Nästa gång jag blev lite medveten om honom då satt han här
 då hade han hoppat upp på trimbordet och satt och tittade när jag jobbade. Förmodligen kände han att nu är jag nära nog matte för han kom till ro...

Ja man gör inte hur som helst med honom, det går snart inte att ha honom bakom galler för han tar sig alltid ut. Men kan han lära sig att INTE hälsa på alla kunder som kommer så är det ju ok för min del. vi får se.

Go killen jag höll på med här glömde jag fota förebild, ja ni ser ju lite ovan... men så go blev han efter  och som ni ser så Qasper hoppat in och gått och lagt sig igen.

en annan goding igår var Kerryblueterriern Muj som vill bli snaggad. Ser kanske inte ut som han har så mkt päls men det blev en hel ICA kasse :D 
 å efter

Kommentarer
Postat av: maria och aston

Gulliga goa Qasper! Dom är så lika så man blir ju full i skratt...Aston vill inte heller bli lämnad alltför långt ifrån mig. Han har alltid rymt från sina hagar, när han va liten ville han helst ligga på mina fötter hela tiden, men han blev (som tur är) rädd för kompostgaller när han va mindre så nu går han inte nära...

Men att sitta en bit ifrån mig när jag t ex går för att göra i ordning för träning - inte populärt...

Hemma ska han bara vara där jag är, stackarn blir ju lite jobbigt när man ibland far runt från rum till rum...

Men bilburen älskar han som tur är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback