Fånigt flin

Hundträningen idag som bestod av lydnadsträning och att knäcka nöten med uppletande av föremål.

Packade ryggan och begav mig ut i skogen för en kombinerad promenad och uppletandepass.

Jag har funderat en hel del HUR jag ska komma åt min goQasper i just det momentet, uppletande.
Han är HUR BRA som helst på att LETA. Vilken NOS han har. Men att hämta och leverera grejer har han aboslut inget intresse för. Jag har påbörjat detta moment massor med gånger men lägger ner då jag håller på att gå i bitar av frustration.

Idag under skogspromenadet fick jag till mig,... jag hörde liksom Niinas röst: TÄNK INLÄRNING, TÄNK LYDNADSINLÄRNING.

I och med detta så visste jag exakt HUR jag skulle göra.
Övningen jag gjorde fungerade så bra. Jag riktigt svävade fram och faktiskt kom hoppet om en bruks karrier tillbaka :D fniss fniss.

Jag fick ett mkt fånigt flin igen... det där flinet som vi hundägare får när ett träningspass med hunden är så där lyckat ... så det liknar ingenting.

Hem och klippte träningsplanen och ut för ett träningspass i lydnad. Mmm, kan säga att flinet minskade inte direkt. Det sträckte sig nog från öra till öra.

Åh, om man fick hålla på med detta jämt. :D
Om 1,5 vecka bär det i väg till Niina och Kenth Svartberg för lydnadsträning i dagarna 3. Åh vad jag längtar.

Här är han den underbara. Go Qasper :D
Jag älskar alla mina hundar lika mkt så klart och skulle gå igenom eld för dom. Men han sprider sådan glädje som jag tidigare inte varit med om.


Kommentarer
Postat av: Maria A

Jag blir sååå sugen att börja träna igen när jag läser din blogg :)Ibland saknar jag den där lyckan när träningen sitter som en smäck o allt bara funkar!!

2010-09-18 @ 16:58:12
Postat av: maria och aston

Åh, va härligt Kats!!! Jag vet precis vad det är för glädje du menar - Aston skänker oxå så mkt glädje! Men att din Qasper inte har velat hämta grejer...hmmm han är ju en retriever...

Astons "problem" har mer varit av karaktären att han vill ha för sig själv. Han är fantastisk på att hitta sina apporter men "måste man lämna dom ifrån sig" ??? Jag tror också på din tanke med lydnadsinlärning - motivation och åter motivation! Det ska löna sig att komma in med det man hittar! Blir nyfiken på hur din träningsplan såg ut - skriv och berätta! Det är verkligen så kul att följa er träning och jag tror på er också!!!! Kram

Postat av: Malin

Supergrattis till alla fina framgångar med Qasper, sååå himla kul!! Hoppas jag får se honom live snart.



Lycka till med allt och hälsa Niina och Kenth när du åker dit.

2010-09-21 @ 08:23:06
URL: http://www.haggesta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback