Blodgivare och en spygroda

Men så fort veckorna går, redan fredag. Igår var jag i Bollnäs för att testa om jag kan bli blodgivare. Har flera gånger tidigare testat mig men jag håller inte måttet. För det mesta har det varit för att jag har för lågt blodvärde någon gång för jag var underviktig.
Men fick en känsla av att det skulle gå denna gång... hoppas på det. Tycker det känns viktigt att man kan hjälpa till.
Fick till en mkt gott FIKA på konditoriet. Satt själv men vad gjorde det men en fantastisk bakelse och gott kaffe...Mm så gott.

Väl hemma tog jag en lång promenad med hundarna. Man måste ju passa på när tillfället ges. Ledig em solen sken och runt -10 grader... en härlig vinter dag... men oj så jäkla kallt det var... jag fick gå jäkligt fort för att bibehålla värmen, tog en bra stund innan jag blev varm.

La lite energi vid matlagningen också när tid fanns över... fläskfile med god vitlökssås till... För mig en bra dag med andra ord.

Lite senare kom sonen blek om nosen ut ur sitt rum... han hade ont i magen... Tog inte lång stund förrän han blev en SPYGRODA... så nu härjar magsjukan i huset...

Idag BLÅSER det och det är -20 grader kallt... Solen är på väg upp i allafall så man får sitta inne och titta ut...

ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback