4 dagar

Som vanligt är det dåligt med semester. Jag har en mkt hård chef;).
Tyvärr är det ju så när man är liten och egen att alla pengar in är ett måste. Man skattar ju i allafall 80 % så det blir inte många korvören kvar.

( man är nog jäkligt dum i huvudet som är egen företagare men å andra sidan kan jag oftast styra tiden ganska så bra och det är ett stort plus. Vissa jobb har man ca 20 kr i timmen på det man gör, VEM normalen jobbar för det? Min normala timlön som jag får kvar efter alla skatter är ca 50-60 kr)

Med förra sommaren i minnet där jag jobbade hela tiden så känns det i kroppen att jag måste få ngr dagars ledighet. Så i år är jag bättre på att boka upp kunder endast vissa dagar och denna vecka har jag tokjobbat mån - ons för att kunna vara ledig tors-fre. Med helgen blir det 4 lediga dagar... HURRA !
Kanske kanske jag kan göra en repris nästa eller näst nästa vecka :) värsta lyxen.

Trots ledigdag ställde jag klockan på 05,30 för att gå milspåret med hundarna... helt sjukt skönt i skogen. Så otroligt fint. Var som att kliva in i en sagobok... Tyvärr går det inte att få till en bra bild som återger känslan. Men ni får lita på mina ord :))

Längtar efter att hinna läsa era bloggar åh kanske gör jag det senare idag... men inte nu.. Nu ska jag gå ut i solen :)
Må gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback