myggor är inte kul

Gårdagen bjöd på som vanligt milpromenaden kl 5 på morgonen, härliga hundar i trimmet.

Måste bara nämna två st. En 15 årig gammal tax som skulle trimmas. Så fantastiskt att få arbeta med så gamla djur. Tänk så mkt de har varit med om i sina dar... :) Man får med varlig hand göra det så enkelt som möjligt för dom.
Nästa hund var en taxvalp... oj oj så full av liv och hela livet framför sig och lyckligt ovetande vad som komma skall...som för oss alla så klart :)) Lika varlighand som jag hade på gamlingen vill jag så klart ha på valpen... Den ska ju gilla detta ngr ggr per år i alla år framåt så man får se till att allt blir bra :)

När jag jobbat klart (hör och häpna hade bara 8 timmars arbetsdag idag igen ;) :)) så åkte jag till skogen och la spår till Qasper och Kocco fick söka av mot byggnad.
Så himla härligt att få vara i skogen och arbeta med hundarna. En plump så klart... eller ska jag säga miljoner plumpar.... dessa jäkla MYGG och fråt... fan hade glömt bort hur jäkla besvärlig de är.
Jag har ju jobbat hela jäkla vår/sommaren och inte varit ute på det sättet i naturen... hade fasiken nästan glömt bort hur otroligt jobbigt det är med dom :(.... man har myggbett överallt känns det som. Känner mig som 3 år när jag sitter här ohc gnäller över dom... men fan så illa var/är det :))

Jaja... idag är en ny dag och jag har kontorstjänst idag... de är inte kul. bläää

ha det allra bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback