Qasper

Då goQaspers hormoner ställer till det för honom eller ska vi säga för mig ? ;) Han kanske inte lider lika mkt av det på det sätt som jag? 
Men djur med för mkt hormoner och inte får para  blir lätt i fel energi. Så visst "lider" han av det i vissa situationer och jag lider av det i andra situationer :)

Vi har ju nu två anmälningar på oss från förbundet då Qasper när vi tävlat gått ur sin tävlingsroll för att gå och "fria" med en annan hund. Finns inget elakt utan han blev så kär... Detta får absolut inte ske och jag har tränat som en tok på detta moment med hjälp och råd av mina tränare.

Tyvärr har det ändå i tävlingssamanhang varit så svårt för Qasper att hålla sig i skinnet.
Jag lägger ner otroligt mkt tid på träning och det är mitt liv. Jag har stora/höga mål och i ett nafs raserades allt i och med att han på sista tävlingen i juni gick till en tik.

Mitt självförtroende fick ett rejäl snäpp på näsan och jag visste inte om jag orkade fortsätta. Hur når jag honom? Vågar jag någonsin mer lita på honom i tävlingssamanhang? Det får liksom aldrig någonsin ske en gång till !
Mina mål, mina drömmar, mitt liv förrändrades. Låter kanske drastiskt för en som inte håller på med hund men så blev det i allafall. Tankar om en valp föddes då jag inte kunde tävla Qasper nå mera osv.

Men jag är inte så som person att jag ger mig, jag vill kunna lösa detta. Jag har gjort en ny träningsplan med Qasper, ett nytt upplägg som jag hoppas kommer att ge resultat på sikt.

Jag har fått allt stöd i världen av hans uppfödare Anita och Andreas som låter mig kastrera honom, deras avelshund ! Jag är djupt tacksam för att ni tror på oss och låter mig göra denna drastiska åtgärd för att jag ska förhoppningsvis kunna fortsätta tävla.

På torsdag sker det.

Än en gång TACK Anita och Andreas på Njupavallens kennel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback